ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אירוע פוליטי כן - אירוע דתי לא

זעם: המשטרה לא מאשרת לקיים את הילולת ה'אור החיים' הקדוש

מארגני הילולת ה'אור החיים' הקדוש שרבים נושעו בציונו בהר הזיתים אינם יודעים את נפשם מרוב צער לנוכח אי אישור משטרת ישראל לקיים את האירוע, זאת בעוד המשטרה מאבטחת אירועים אחרים בימים אלה | מטה מאבק הוקם במטרה להביא לקיום ההילולא כרגיל בשבוע הבא

זעם: המשטרה לא מאשרת לקיים את הילולת ה'אור החיים' הקדוש
הילולת האור החיים בשנה שעברה צילום: רפאל שוורץ

פחות משבוע לפני הילולת האור החיים הקדוש, הודיעה משטרת ישראל, על ביטול האישור לקיום ההילולא האור החיים בהר הזיתים בירושלים.

במכתב שהעבירה המשטרה לאחראים על האירוע, נטען כי האירוע לא עומד בתנאי הבטיחות הנדרשים. במשטרה טוענים, כי במצב הדברים הנוכחי בהר, לא ניתן לאשר עלייה המונית של עשרות האלפים שבאים מידי שנה לפקוד את הציון ביום ההילולא ט"ו תמוז.

בשנה שעברה, בשל מגבלות הקורונה, מנעה המשטרה את קיום ההילולא. בשל ההגבלות התקיים מניין מצומצם של מקובלים וצדיקים  שהתפללו בציון ביום ההילולא עבור ישועות הכלל והפרט.

בעקבות כך שמשטרת ישראל ממאנת לאשר קיום אירוע הילולת 'האור החיים' הקדוש ובירושלים פתחו מטה מאבק בו הם מביעים תמיהה רבתי על אפליה בין אירוע בעל גוון פוליטי שהתקיים בשבוע האחרון שם ידעה המשטרה להפעיל מערך שלם של אבטחה לקיום האירוע מכל ההיבטים ובעוד אירוע בעל גוון דתי לא זוכה לאישור.

הילולת בעל האור החיים הקדוש הוא מאירועים המרכזיים במשך השנה, אלפים פוקדים במשך יום ההילולא ט''ו תמוז את ציון קודשו בהר הזיתים, וזוכה גם לתקצוב וניהול של המרכז לפיתוח המקומות הקדושים המקצה מצידו משאבים רבים להצלחת האירוע.

בימים האחרונים העביר מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל, מכתב למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר ובו התריע מפני היעדר תקציב שעלול לפגוע באישורים של המשטרה והרשויות לקיום האירוע. "ברור לכל, שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה'אור החיים' הקדוש.

המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים" התריע מנכ"ל מועצת בתי העלמין במכתבו. במכתבו הסביר המנכ"ל, כי כלקח מהאסונות במירון ובקרלין, המשטרה ויועצי הבטיחות החמירו מאוד את הדרישות בנושא הבטיחות, דרישות שיש להם עלות תקציבית משמעותית.

למרבה הצער, ההתרעה של מנכ"ל מועצת בתי העלמין התממשה והמשטרה הודיעה כאמור, כי איננה מאשרת את קיום ההילולא ההמונית בציון הקדוש של האור החיים הקדוש בהר הזיתים. התקציב היחיד שאושר לאירוע הוא התקציב המשוריין מטעם עיריית ירושלים בכל שנה עבור קיום ההילולא.

אלפי ישועות ומופתים התפרסמו במשך השנים בתפלה בציון הקדוש, והמפורסם שבהם שבעתות צרה תפילה על הציון מבטלת גזירות רבות, רבים מצדיקי הדורות תלו את אי הגעת הצורר הנאצי בארה''ק, בזכות עצרת תפלה גדולה בציון הקדוש.

מארגני האירוע במשך השנים, נדהמו לשמוע השבוע מפיקוד המשטרה שהשנה לא יהיה אישור לניהול האירוע בכלל, על אף הבטחת המארגנים והבאת תוכנית מסודרת לעמידה בכל כללי הבטיחות שנשמרת שם כבר שנים ארוכות, אבל לאור המקרים האחרונים התאמצו המארגנים והגו ביחד עם מהנדסי בטיחות תכנית מיוחדת לקיום האירוע, אבל כאמור לתדהמתם המשטרה דוחה את זה על הסף.

במטה המאבק בירושלים עמם שוחחנו ב'בחדרי חרדים': תהו וגם תמהו על מהלך מוזר זה, בעוד רק השבוע התקיימה אירוע מצעד הדגלים בעל אופי סיכון בטחוני ובטיחותי פי כמה, ולשם כך כן ידעה המשטרה להיערך בכוחות רבים, ובמערך שלם לאבטח את האירוע, וכאן באירוע בעל אופי דתי, שברור שלא יוכלו למנוע הציבור המשתוקק לבוא , ובין כה האירוע התקיים כאן אינה יודעת לאשר ולבדוק תכניות? האם המדיניות במשטרת ירושלים אירוע פוליטי  כן - אירוע דתי לא ?  האם המחדל הבא בדרך, שהאירוע יתקיים בלי שום ניהול נכון ??.

כמו כן הוסיפו והתריעו שכנראה מדובר בעוד שלב ברוח המפקד של הממשלה החדשה שהוקמה להצר את צעדי הציבור החרדי, ולהתייחס אליהם כציבור שקוף.

מארגני האירוע קוראים לכל מי שבידו לפעול בכל דרך, לביטול החלטת המשטרה, ולדאוג לקיום אירוע מתוך ניהול הנכון ודאגה לציבור מתפללי הציון הקדוש.

גורמים במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מאחר ומדובר בארוע בו ישנו גוף שמנסה לארגן אירוע שבו צפויים להשתתף אלפים עליו לעמוד בדרישות בטיחות מחמירות. אנו מצפים ממנו לתת מענה מחוייב המציאות ובעיקר לאור האירועים המצערים שהתרחשו לאחרונה.

האור החיים הקדוש הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד