ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התרגשות בקרב עובדי מערכת הכשרות

סין יוצאת מהקורונה, המשגיחים חוזרים

במאמצים רבים חודשה תנופת הפעילות הכשרותית במפעלי המזון ברחבי סין: לאחר שנה וחצי של פעילות במתכונת חירום בשל מגפת הקורונה חודשה בס"ד תנופת הפעילות הכשרותית ברחבי הרפובליקה

סין יוצאת מהקורונה, המשגיחים חוזרים
אילוסטרציה צילום: pixabay

מגפת הקורונה שפרצה בסין לפני שנה וחצי הצליחה להשבית לפרק זמן ממושך את הרפובליקה המונה למעלה ממיליארד וארבע מאות מיליון תושבים וגררה אחריה כאוס עולמי חסר תקדים.

בשנה האחרונה הצליחה לסין החזיר את המדינה לשגרה המוכרת תוך מגבלות מתבקשות. היא עשתה זאת על ידי מתן חיסונים לכלל האוכלוסיה הסינית במהלך החודשים האחרונים. בשל הרצון להאיץ את קצב ההתחסנות, אלפי אוטובוסים ברחבי המדינה הוסבו למעבדות חיסון בהם הציבור המקומי מגיע להתחסן.

עם זאת, עדיין קיימים ענפים שהתקשו להתאושש. מדובר בעיקר בענפים הדורשים התניידות הכוללת כניסה ויציאה מגבולות המדינה ומעבר בין המחוזות השונים ברפובליקת הענק.

כמדינה המבקשת להבטיח את בלימת התפשטות הקורונה באופן מהודק – ובסין הרי תמיד הולכים על הקו המחמיר – נדרשים הנכנסים למדינה, גם אלו שקיבלו אשרת כניסה, להיכנס לבידוד הרמטי למשך שלושה שבועות מרגע נחיתתם ובכך להבטיח שאינם נושאים את הנגיף. חובת הבידוד מוטלת גם על מתחסנים ומחלימים, ובעצם על כל אחד החוצה את שמי המדינה.

מטבע הדברים אחד הענפים שנפגעו הוא ענף כשרות המזון. מפעלי מזון מקומיים רבים בסין המבקשים להחזיק בתעודת כשרות התקשו במהלך תקופת משבר הקורונה לגייס משגיחי כשרות – ובשל היעדרותם מהמדינה. הפעילות הכשרותית ברחבי סין התקיימה בשיא מגיפת הקורונה בעיקר באמצעות פתרונות נקודתיים ובאופן מצומצם יחסית.

האדמו"ר בטיסה פנימית השבוע מנצל את הדקות לדף היומי

אחת ממערכות הכשרות המרכזיות המעניקות הכשר למפעלי מזון מקומיים היא מערכת בד"צ-שאץ SKS מהדרין בראשות כ"ק האדמו"ר משאץ-אשדוד רבי דוד מוסקוביץ'.

לאורך השנה וחצי האחרונות סיגל האדמו"ר את חובת השמירה על קדושת החיים ומיד עם פרוץ המגיפה הורה לכל המשגיחים לצאת לאלתר את המדינה. מאותה תקופה ובמשך שנה וחצי התנהלה מערכת הכשרות במתכונת חירום ובשל הנסיבות המיוחדות.

על רקע דעיכת המגיפה בס"ד ברחבי המדינה, הורה האדמו"ר לצוותי המשגיחים לחדש את הפעילות הכשרותית במפעלי המזון ברחבי הרפובליקה. יש לציין כי משגיחי הכשרות של בד"צ-שאץ הם מהבודדים בענף הכשרות העולמי שאינם מתגוררים בסין דרך קבע וקיבלו אישור ממשלתי להיכנס למדינה.

למרות הקושי הגלום בחובת הבידוד, ובמיוחד בגרסה הסינית, האדמו"ר עצמו המריא למדינה לפני שבועות אחדים ובימים אלה, לאחר סיום הבידוד, חודשה הפעילות הענפה יחד עם צוות המשגיחים.

אחרי הפסקה של שנה וחצי חודשו אף תערוכות המזון הענקיות ברחבי המדינה. אחת התערוכות הגדולות העוסקת בחומרי גלם מתקיימת בימים אלה בסין, כשמערכת הבד"צ SKS מהדרין נוטלת בה חלק.

"עדיין מוקדם להעריך האם אירוע הקורונה מאחוריה של סין", אומרים במערכת הבד"צ. "אולם אין ספק כי לאחר שנה וחצי של עבודה מוצלחת של הנהגת המדינה המגיפה נבלמה בס"ד, מה שמאפשר לחדש לאלתר את תנופת הפעילות הכשרותית ברחבי הרפובליקה, וכך בס"ד אנחנו פועלים לטובת צרכני הכשרות ברחבי העולם".

בשיחה עם האדמו"ר הוא מציין כי "למרות חידוש הפעילות, עדיין ניצבים אתגרים גדולים בענף הכשרות המקומי לפנינו, וזאת, לאחר שהמפעלים המקומיים התרגלו לכשרות הפועלת על פי מתכונת חירום". 

סין קורונה שאץ אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד