ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בהיעדר שלטון

מכת גנבות בשכונה החרדית; האברכים התאגדו

בעקבות העליה החדה בגניבות ואזלת ידה של המשטרה והעירייה שכבר הורגש היטב בפרעות לוד לאחרונה, בימים האחרונים עמלים עסקני ורבני השכונה על הקמת ארגון שמירה מקומי "השומרים" המורכב כולו מתנדבים חרדים תושבי השכונה המעדיפים להקדיש מכספם ושעות השינה שלהם ולא לגלות את רכושם נעלם

מכת גנבות בשכונה החרדית; האברכים התאגדו
גל פריצות באחיסמך צילום: באדיבות המצלם

שכונת אחיסמך החדשה בעיר לוד סובלת מיום הקמתה ממכת גניבות, בשל היותה שכונה חדשה בעלת חזות מטופחת היא זוכה לתדמית יוקרתית כך שכמעט מדי לילה מתרחשים בשכונה מקרי גניבות, החל בזוגות אופניים ובעגלות שנגנבו מחדרי עגלות ועד גניבות רכב ופריצות.

השיא התרחש השבוע כאשר בשלשה לילות בין מוצאי שבת ליום שני בוצעו שלשה ביקורים לילה אחר לילה, שכנראה בוצעו על ידי אותה כנופיית גנבים בדפוס זהה של ביקור בשעות הלילה המאוחרות ופירוק של ממיר קטליטי מרכבי טויוטה מדגם מסויים.

בעקבות אירועים אלו, בשבוע האחרון הוקמה התארגנות של תושבים במסגרת זו הוקם לראשונה בלוד ארגון שמירה מקומי המורכב כולו ממתנדבים חרדיים תושבי השכונה המעדיפים להקדיש משעות השינה שלהם מאשר לסבול נזק כספי.

התושבים שהתאגדו להגן על השכונה.

חברי השומרים מסתובבים בשעות הלילה ואורבים לכנופיות הפשיעה על מנת לתפוס אותם על חם בביצוע הגניבה ולהסגירם לידי המשטרה.

אחד מהאברכים תושב המקום שהיה קרבן כפול לאירועי הגניבה בשבוע האחרון סיפר ל'בחדרי חרדים': "ביום ראשון בלילה בשעה 3 אני שומע רעשים מוזרים מכיוון הרחוב -אני גר בקומה 8 - אני קם לבדוק במה מדובר ואני רואה רכב שחור חונה ליד הרכב שלי וקולות ניסור, מכיון שאני בעלים לטיוטה פריוס אני מבין מיד שהם גונבים לי את הממיר הקטליטי".

"התחלתי לצעוק לעברם בכדי להפחיד אותם שיברחו, תוך כדי שאני מצלם אותם ומחייג למשטרה הם מסיימים את עבודתם ובורחים , כמובן שהמשטרה מגיע אחרי כמה דקות רואים תמונות מפטרלים קצת טביעות אצבע וכו ובזה מסתיים האירוע, מבחינתם. מבחינתי מדובר בנזק של 2000 ש"ח".

"להורים שלי יש בדיוק כזה רכב ונודע לי שאפשר למנוע את הגנבה על ידי החלפה של החלק" המשיך האברך את סיפורו: "לקחתי מהם את הרכב על מנת להחליף את החלק. אמרתי לעצמי שסטטיסטית לא הגיוני שהדבר יקרה לילה אחרי לילה רחוק, אבל לא רציתי לחזור על אותה חוויה שוב, אז חניתי בחניון התחתון שהוא מקום ציבורי גדול ומקורה שלגנוב משם צריך כבר אומץ ברמה אחרת וליתר ביטחון בין שני רכבים מה שאמור להקשות מאוד את המלאכה. ובבוקרו של יום שלישי אני לא מאמין לגלות שללא שום פחד הם נכנסו גם לחניון התחתון וגנבו גם מהרכב של ההורים שלי את החלק הזה".

"העניין הוא שאנחנו צריכים להכניס לנו טוב טוב לראש שאומנם קנינו בתים במחיר מציעה ויש לנו שכונה יפה וכו אבל אנחנו גרים בעיר פשע ומאפיונרית הגדולה בארץ, ואם לא נתעורר עכשיו אז אנחנו רק בהתחלה אמר האברך, הוסיף, והסביר את חשיבות ההתארגנות: "אם לא נתעורר עכשיו מחר הם ינסרו חלקי חילוף מרכבים ומחרתיים יקחו את הרכבים עצמם, ואחר כך הם יעברו לבתים".

"בעצם יש לנו 2 אופציות" סיכם תושב המקום, ופירט: "או שכל אחד יתחיל להגיד לי זה לא יקרה, יהיה טוב וכו', ואז הפורעים האלו ימשיכו להגיע באין מפריע ורק יצברו אומץ מיום ליום. או שנתאגד כולנו, ונתאגד לשמור על רכושינו וגופנו ושתהיה התנדבות לשמירה לילית 'שומרים', או לשכור חברת שמירה ולשלם על זה".

גל פריצות פריצות לבתים אחיסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד