י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרות שהתחייב

ילדים וקרובי משפחה של עוזרי ביידן קיבלו משרות נחשקות

למרות שנשיא ארה"ב ביידן התחייב שלא להעסיק בני משפחה מהכוורת הקרובה, בחודשים הראשונים לכהונתו, בניגוד לקודמו שהעסיק את בתו וחתנו בתפקיד קרוב ממש, לפחות חמישה ילדים מעוזריו הבכירים של ביידן קיבלו משרות נחשקות בממשל החדש

ילדים וקרובי משפחה של עוזרי ביידן קיבלו משרות נחשקות
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

כשהיה בקושי שבוע בתפקיד נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן הצהיר הבטחה שסימנה הבדל חד מקודמו בתפקיד, אף אחד מבני משפחתו לא יהיה מעורב בממשל. אך ההתחייבות לא התייחסה לצוות הבכיר שלו. ובחודשים הראשונים לכהונתו של ביידן, לפחות חמישה ילדים מעוזריו הבכירים קיבלו משרות נחשקות בממשל החדש. אחת מהן היא של סגן ראש הסגל הבית הלבן, ואחת נוספת היא בתו של מנהל סגל הנשיאות. כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

משרד האוצר האמריקאי הודיע בשבוע האחרון, כי הוא שוכר את ג'יי ג'יי ריצ'טי, בנו של יועצו של ג'ו ביידן, סטיב ריצ'טי, מהלך שגרר ביקורת מצד מומחי אתיקה, הם אמרו שזה מאכזב שביידן לא שינה מההתנהגותו של קודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

"אמנם זה לא יכול להיות רע מדי כמו מינוי של בנך או בתך לתפקיד צמרת בממשל כמו שטראמפ עשה עם ג'ארד ואיוונקה, אבל זה עדיין רע", אמר וולטר שאוב, שכיהן כמנהל משרד האתיקה הממשלתית משנת 2013 - 2017. "לא רע כמו טראמפ, לא יכול להיות הסטנדרט החדש".

בתו של טראמפ, איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר עבדו בבית הלבן כיועצים בכירים ללא שכר, מהלך שהכעיס את מומחי האתיקה, אף שחוות דעת משרד המשפטים מצאה כי לנשיא יש סמכות לעשות זאת, כמה קרובי משפחה של בכירי ועוזרי טראמפ עבדו גם בממשל.

עוד דיווח ה'וושינגטון פוסט' כי מעבר לילדים, קרובי משפחה אחרים של עוזריו הראשיים של ביידן קיבלו גם משרות ברמה גבוהה. הם כוללים את אשתו של ראש הסגל הבית הלבן ,רון קליין, ואחותו של מזכירת העיתונות בבית הלבן ג'ן פסאקי.

קת'י ראסל, מנהלת נוספת בבית הלבן, יש בת, שרה דונילון, שסיימה את לימודיה בקולג' בשנת 2019 ועובדת במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. הדוד של שרה דונילון, מייק דונילון, הוא יועץ בכיר של ביידן בבית הלבן.

מנגד הבית הלבן הגיב, כי כל מי שמונה לתפקיד היה כשיר לתפקידו והכל נעשה כחוק.

ג'ו ביידן הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד