י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אסון בחוף הים

האם חיפשה את בנה וגילתה כי טבע למוות

שוטרי השיטור הימי משו אתמול מהמים ילד כבן שבע שטבע בחוף צ'ארלס קלור בתל אביב | הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו | האם היא שדיווחה למשטרה על כך ששני ילדיה נעדרים. אחיו של הילד שטבע אותר ללא פגע

האם חיפשה את בנה וגילתה כי טבע למוות
אמבולנס על חוף הים צילום: דוברות מד"א
ילד כבן 7 טבע אתמול (שישי) בחוף הים בתל אביב ונמשה מהמים במצב אנוש. למרבה הצער, לאחר זמן קצר נאלצו בבית החולים איכילוב לקבוע את מותו. האירוע התרחש בחוף צ'ארלס קלור בעיר סמוך לכניסת השבת. האם המודאגת דיווחה לכוחות ההצלה כי שני ילדיה נעדרים במשך שעה ארוכה. שוטרי השיטור הימי שהחלו בסריקות איתרו את הילד במצב אנוש ואת אחיו כשהוא בריא ושלם.
חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לילד טיפול רפואי ופינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים דנה - איכילוב בתל אביב במצב אנוש, אך שם כאמור נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
"כשהגענו למרינה שוטרים הובילו אותנו לסירה עליה היה ילד כבן 7 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, סיפרו לנו שהוא נכנס לים סמוך לצ'ארלס קלור ונעלם", סיפר פאראמדיק רכוב על אופנוע מד"א, תומר גוסמן. "השיטור הימי איתרו ומשו אותו כשהוא ללא סימני חיים, ביצענו פעולות החייאה ממושכות ופינינו אותו תוך החייאה כשמצבו אנוש".

לפי נתוני ארגון "בטרם' לבטיחות ילדים, טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מתאונות ילדים. בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 103 ילדים. "לא נכנסים לים כשאין שירותי הצלה פעילים בחוף", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית 'בטרם', בעקבות המקרה. "הים הוא מתעתע ומסוכן במיוחד לילדים. בים יש בורות, זרמים ומערבולות שגם שחיינים מנוסים אינם יודעים להתמודד איתם, ובוודאי שלא ילדים צעירים".
"להבדיל ממה שנדמה לנו", היא מוסיפה, "טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. ילד טובע אינו מתריע שהוא בסכנה ולא צועק, אלא פשוט שוקע במים. אנחנו מתריעים בפני ההורים, אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת המים קובעים כל הזמן מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים ללא הסחות דעת. לימודי שחייה מצילים חיים ומומלצים החל מגיל 4 בהתאם ליכולות הילד".
טביעה חוף ים ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד