י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוף לסאגה

בנט ונתניהו סיכמו על תאריך היציאה מבלפור

אחרי שבוע בו דובר ללא הרף על תאריך היציאה של משפחת נתניהו מהמעון הרשמי וביקרות על כך שבנט אולי מוותר במטרה לשמור על כבודו של ראש הממשלה היוצא, אמש פורסם כי בנט העביר מסר לנתניהו שעליו לפנות את המעון תוך שבועיים | הערב מדווח כי השניים סיכמו על תאריך מסודר ליציאה

בנט ונתניהו סיכמו על תאריך היציאה מבלפור
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/מארק ישראל סאלם, לע"מ

אחד הנושאים המדוברים בתקשורת בשבוע החולף הייתה שהותו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ומשפחתו במעון הרשמי בבלפור גם לאחר השבעת הממשלה החדשה. רבים תהו האם בכוונת משפחת נתניהו לפנות את המעון בקרוב או אולי מחשבתם היא להמתין לנפילת ממשלת בנט-לפיד ולהתבצר במעון.

ראש הממשלה נפתלי בנט מבחינתו הודיע כבר בתחילה כי הוא מתעתד להישאר עם משפחתו בביתם שברעננה בגלל ילדיו הקטנים ומסגרות החינוך שלהם במקום, ובמקביל הוא הביע רצון לכבד את בנימין נתניהו ולא להאיץ בו לעזוב את המעון הרשמי בירושלים.

בנט זכה לביקורת על מהלך זה כשרבים בשמאל טענו בפניו כי הוא חייב להציב בפני משפחת נתניהו עובדה מוגמרת ולפנותם מהמעון הרשמי. אמש פורסם ב'חדשות 12' כי ראש הממשלה בנט העביר מסר חד-משמעי לנתניהו על-ידי גורמים כי הוא מעמיד לו דד-ליין לעזיבת המעון הרשמי: שבועיים ימים.

במקביל, בשבוע הבא יונח על שולחן הכנסת תיקון לחוק יסוד: הממשלה שלפיו ראש הממשלה היוצא יפנה את המעון הרשמי מוקדם ככל הניתן ולא יאוחר מ-14 יום מיום השבעת הממשלה החדשה. התיקון לא יחול על ראש הממשלה היוצא הנוכחי, אך יקבע נורמה עתידית.

בתוך כך, הערב מדווח כי בנט ונתניהו סיכמו ביניהם על תאריך מוסכם בו משפחת נתניהו תעזוב את המעון בבלפור. בהודעה משותפת ללשכת ראש ממשלה ולשכת יו"ר האופוזיציה נכתב: "לשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ולשכת יו״ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, תיאמו היום (מוצ"ש), את מועד החילופים במעון רה"מ הרשמי ברחוב בלפור".

לפיד ההודעה, סוכם, כי יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ובני משפחתו יסיימו את שהותם במעון עד ליום שבת, 10 ביולי 2021, א' באב תשפ״א. עוד נכתב כי "עד אז, לא יתקיימו במעון פגישות רשמיות".

"ביום ראשון, 11 ביולי 2021, ב׳ באב תשפ"א, יעבור המעון לשימוש ראש הממשלה בנט", נכתב לסיום.

נפתלי בנט בלפור בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד