י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שלדים וסודות יחשפו

גורם בכיר: ההזנחה במשרד רה"מ – "אסון לאומי"

בטורו השבועי כותב הפרשן יוסי ורטר את הסיבה להבנתו מדוע החפיפה של נתניהו לבנט הייתה קצרה כ"כ. לדבריו, לנתניהו לא היה הרבה מה להציג לבנט מכיוון שכלום לא תועד בצורה מסודרת ולא הייתה תרבות ארגונית כלל במשרד ראש הממשלה בשנים האחרונות | גורם בכיר: "עכשיו אנחנו מבינים מדוע נתניהו נאחז בטירוף כזה בכיסאו"

גורם בכיר: ההזנחה במשרד רה"מ – "אסון לאומי"
בנט ונתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"הסיבה לאותן 30 הדקות, אינה רק הטינה הגלויה של נתניהו לבנט. זה פשוט בגלל שלא היה מה לחפוף. הוא ניסה להרחיק עצמו מאשמה, ומאחריותו לאסון הזה". כך כותב הפרשן יוסי ורטר ב'הארץ' מפי מקור בכיר בממשלה חדשה.

בטורו השבועי מצטט ורטר מפי גורמים בכירים בממשלה החדשה על הלם שתקף אותם כשנכנסו לראשונה למשרד ראש הממשלה אחרי עזיבת נתניהו. לפי ורטר, אין כמעט שום תיעוד כתוב על הליכי העבודה לאורך כל השנים, אף לא על הנושא האיראני. הוא מצטט בכיר ב'יש עתיד' שאמר ללפיד כי כעת הוא מבין מדוע נתניהו נאחז בכיסאו: "הוא ידע מה נגלה כשילך".

"הלם קשה", כך מכנה גורם מדיני בכיר בשיחות פרטיות את תחושת הצוותים שנכנסו השבוע למשרד רה"מ. "אין כלום. שום תהליכי עבודה, שום תרבות ארגונית מסודרת, משרות חשובות לא מאוישות. דברים קריטיים לביטחון ולכלכלה הוזנחו באופן בלתי נתפס. אין תיעוד מסודר של העבודה, אפילו לא בענייני הגרעין האיראני, והקשרים עם הבית הלבן. אין משרד".

לדברי הגורם הבכיר ההזנחה השוררת במשרד החשוב ביותר במדינה גובלת ב"אסון לאומי". הוא הביע תדהמה מכך שאיש לא הקים קול זעקה, בזמן אמת. "העניין הזה עוד ייחקר", הבטיח, והוסיף: "הסיבה לאותן 30 הדקות, אינה רק הטינה הגלויה של נתניהו לבנט. זה פשוט בגלל שלא היה מה לחפוף. הוא ניסה להרחיק עצמו מאשמה, ומאחריותו לאסון הזה".

עוד כותב ורטר כי "יש יותר שלדים וסודות אפלים בארונות שמותיר מאחוריו נתניהו, מאשר מתנות ששרה מחזיקה במחסנים בבלפור ובבתים הפרטיים, אמר לי בכיר אחר לאחר שקיבל תדרוך ראשוני. ביום רביעי בערב נפגשו, לראשונה בלשכת רה"מ, בנט ולפיד. כשלפיד יצא, הוא נתקל באחד משרי יש עתיד במסדרון. "עכשיו אנחנו מבינים מדוע נתניהו נאחז בטירוף כזה בכיסאו", אמר לו, "הוא ידע מה נגלה כשילך".

הוא מתייחס לסוגיית אבטחת משפחת נתניהו וכותב: "בימים ובשבועות הבאים יתגלו פרטים נוספים ויישפך אור חדש על רשת הסודות והשקרים הסבוכה של משפחת נתניהו וספיחיה. איך קרה, למשל, ששני בניו הבוגרים של ראש הממשלה לשעבר, בני 30 ו–27, מאובטחים כבר שנים ארוכות וימשיכו לקבל אבטחה בשנה הקרובה, בעוד שארבעת ילדי בנט לא יאובטחו".

"אין אדם רציני אחד בארגון שיעז להכחיש שהאבטחה לבני המשפחה היא תוצאה של מסע לחצים מלמעלה. היא מגיעה מהאיש האחראי מיניסטריאלית על השירות, וזה אותו האיש ששלל משר הביטחון לשעבר בנט אבטחת פוסט־כהונה שלה היה זכאי כל שר ביטחון מאז ומעולם", אמר לורטר השבוע גורם מקצועי שמקורב לשב"כ.

לדבריו, בארגון חוגגים, בחשאי, את חילופי השלטון. הם שבעו מנתניהו. "בכל פעם שהוא ביטל ביקור מתוכנן שלו, כי לא התחשק לו, או כי שרה החליטה שהוא לא נוסע, הלכו לאיבוד מאה אלף שקלים, מחיר ההיערכות המוקדמת. היו עשרות ביטולים. וכשבוטלה נסיעה לחו"ל, וגם כאלה היו לא מעט, זה פי כמה וכמה".

מהליכוד נמסר בתגובה על דברי הגורם המדיני הבכיר: "ראש הממשלה לשעבר השאיר את משרד רה"מ באופן המסודר ביותר בתולדותיו. הוא הקים את המל"ל בכהונתו הראשונה והביא אותו לשיא של תפקוד שמתועד בפרוטוקולים של מאות ואלפי ישיבות. לגבי נושאי הגרעין וארה"ב, וכל הנושאים שקשורים לביטחון ישראל — הדיונים מתועדים ונערכים בקבינט או בפורומים מצומצמים או עם גורמי המקצוע הרלוונטיים".

בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט יוסי ורטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד