י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביקור נדיר

מרוקו: המלך שיגר אגרת לבנט, וקיבל את פני איסמעיל הנייה

שבועות מועטים לאחר שסיים את הלחימה מול ישראל במסגרת מבצע 'שומר החומות' הגיע ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה לביקור נדיר ומיוחד במרוקו | היחסים עם ישראל לא על חשבון הפלסטינים

מרוקו: המלך שיגר אגרת לבנט, וקיבל את פני איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה צילום: צילום מסך

בעוד מלך מרוקו שולח מכתב ברכה לראש הממשלה החדש של מדינת ישראל נפתלי בנט, הגיע לביקור נדיר ומיוחד במרוקו ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, שבועות מועטים לאחר שסיים את הלחימה מול ישראל במסגרת מבצע 'שומר החומות'.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת במרוקו, מטרת הביקור היא לחזק את הקשר בין מרוקו לפלסטינים, כמו גם סיוע בהסדרת היחסים בין ישראל לרצועת עזה. תוך הדגשה כי ההסדרה מול ישראל  לא תבוא על חשבון היחסים מול הפלסטינים.

כזכור, כבר בעת חתימת הסכם הנורמליזציה עם ישראל התראיין שר החוץ המרוקני והבהיר: "כל מה שאמר מלך מרוקו בהודעתו, ארבע הנקודות ייושמו באופן מלא ביניהן טיסות ישירות, פתיחת משרדי קישור, החזרת הקשרים הדיפלומטיים והקשרים בכל הדרגים ורביעית שיתוף פעולה בנושאים מגוונים. מה שמרוקו אומרת היא עושה".

מנגד, על הסוגיה הפלסטינית אמר כי כינון היחסים המלאים עם ישראל לא יהיו על חשבון הסוגיה הפלסטינית או על חשבון השלום. להיפך זה יסייע לשלום וליציבות במזרח התיכון וזה מה שהיא עושה כעת. הוא ציין כי העמדות של מרוקו תמיד היו ברורות: "כשמלך מרוקו אמר שאנחנו בעד פתרון שתי המדינות זה אומר שאנחנו מכירים במדינת ישראל. זה עוד משנות תשעים כיוון שזה דבר הגיוני".

מרוקו חמאס איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד