י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תככים בהנהגת הממשלה החדשה

בכיר בקואליציה: "גנץ מטריל כי הוא מתוסכל שאינו ראש ממשלה"

בכיר בקואליציה טען כי סגן ראה"מ גנץ מתנהג בצורה ילדותית עם הטרלות והודעות לתקשורת כל יומיים. זאת לאחר שגנץ הודיע שהחליט להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. ימים ספורים אחרי שפרסם הודעה על חקירת אסון מירון

בכיר בקואליציה: "גנץ מטריל כי הוא מתוסכל שאינו ראש ממשלה"
בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בכיר בקואליציה טען הערב (מוצאי שבת) כי שר הביטחון וסגן ראש הממשלה בני גנץ מתנהג בצורה ילדותית עם הטרלות והודעות לתקשורת כל יומיים. הבכיר שצוטט על ידי העיתונאי עמית סגל, אמר כי "גנץ מוציא על כולנו את התסכולים על זה שהוא לא ראש ממשלה".

המתקפה הגיעה לאחר הודעת גנץ כי יגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.

סגל כתב: "מהדברים האלה די ברור שההודעה של גנץ לא תואמה עם מי שצריך היה לתאם".

גורם בכחול לבן הגיב למתקפה: "בניגוד לאחרים, לגנץ יש כבר תוכניות פעולה ומהלכים חשובים לקדם וזו רק ההתחלה. אם ועדות חקירה לאסון במירון והצוללות, הן הטרלות - נמשיך להטריל".

כזכור, מוקדם יותר הערב הודיע שר הביטחון כי לאחר עבודת מטה שקיים בחודשים האחרונים, החליט גנץ להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.

ועדה זו, תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית, שניסה שר הביטחון להקים לאור התנגדות נתניהו  לוועדת חקירה ממלכתית.

הצעת ההחלטה תוגש בזמן הקרוב למזכירות הממשלה, לאחר סיום עבודת המטה במשרד הביטחון ותיאום עם היועץ המשפטי לממשלה שיתגבש בימים הקרובים.

שר הביטחון גנץ ציין: "מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל״ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

ב'כחול לבן' הגיבו לליכוד ומסרו: "נראה שבליכוד צריכים להתעדכן לגבי מה אמר גנץ בחודשים האחרונים. ראש הממשלה והליכוד מנעו את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאורך השנה האחרונה, וכעת הגיע הזמן להביא את הנושא לבדיקה מעמיקה, כדי שלעולם לא תתרחש פגיעה בביטחון ישראל".

ממשלת בנט לפיד בני גנץ ועדת חקירה ממלכתית פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד