י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במלאות 80 שנה

נשיא גרמניה: פלישת הנאצים לברית המועצות - "ברבריות רצחנית"

נשיא גרמניה, שטיינמאייר, נאם לציון יום השנה ה-80 למבצע ברברוסה אז פתחה גרמניה בהתקפה רצחנית נגד רוסיה, הוא אמר כי יש "להשריש את הסבל של העם הסובייטי לשעבר בזיכרון הקולקטיבי של גרמניה"

נשיא  גרמניה: פלישת הנאצים לברית המועצות - "ברבריות רצחנית"
אילוסטרציה צילום: pixapay

נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, נאם ביום שישי במוזיאון הגרמני-רוסי בברלין לציון 80 שנה לפלישת גרמניה הנאצית לברית המועצות במהלך מלחמת העולם השנייה, המוזיאון ממוקם באותו בניין בו חתם הוורמאכט הגרמני על הכניעה ללא תנאי לנציגי ברית המועצות, ארה"ב, בריטניה וצרפת במאי 1945.

"איש במהלך המלחמה הזו לא התאבל על יותר קורבנות מאשר אנשי ברית המועצות לשעבר", אמר שטיינמאייר והוסיף כי המלחמה הגרמנית נגד הסובייטים התנהלה ב"ברבריות רצחנית".

הנשיא היכה על חטא, "מאד כבד עלינו שאבותינו, סבינו, סבא רבא שלנו שניהלו את המלחמה הזו, היו מעורבים בפשעים האלה", הוסיף. נאומו של שטיינמאייר ציינו פתיחת תערוכה במוזיאון בשם "ממדי פשע, אסירי מלחמה סובייטים במלחמת העולם השנייה". הוורמאכט הגרמני לכד כ-5.7 מיליון שבויי מלחמה סובייטים, מתוכם 3 מיליון מתו בשבי.

שטיינמאייר ביקר גם במחנה סנדבוסטל בצפון מדינת סקסוניה התחתונה, שהיה בזמן המלחמה, מחנה לאסירי מלחמה, היום האתר הוא אתר הנצחה. שטיינמאייר שוחח עם אסירים לשעבר והניח זר פרחים.

ביום שלישי, 22 ביוני, מתוכנן טקס הנחת זר פרחים באנדרטת המלחמה הסובייטית בברלין-פנקוב, נציגים מ-15 מדינות סובייטיות לשעבר הוזמנו לאירוע ביום שישי האחרון, שגריר אוקראינה אנדריג מלניק דחה את ההזמנה, וכינה את מקום המוזיאון "פגיעה" בגלל ש"פשוט מתעלמים מהרדיפה בזמן המלחמה של מדינות אחרות כמו אוקראינה, בלארוס והמדינות הבלטיות, ומתמקדים רק הסבל הרוסי".

מבצע ברברוסה החל ב-22 ביוני 1941, גרמניה הנאצית פתחה בפלישה למזרח אירופה, שזכה לשם קוד "מבצע ברברוסה". בהתקפה הגרמנית השתתפו 3.3 מיליון חיילים לאורך חזית של כ-2,800 ק"מ, והפכה אותה לאחת מכוחות הפלישה הגדולים בהיסטוריה. היטלר הפר את ברית אי-התוקפנות, המכונה ברית מולוטוב-ריבנטרופ, שנחתמה בין גרמניה הנאצית לברית המועצות שבועות לפני תחילת המלחמה באוגוסט 1939.

מלשכתו של שטיינמאייר נמסר בהצהרה כי סדרת אירועי הזיכרון, נועדה להפנות את תשומת הלב לסבל של ברית המועצות, שנגרמה למספר הנפגעים הגבוה ביותר במהלך מלחמת העולם השנייה, כ-30 מיליון.

"ובכל זאת המיליונים הללו לא נצרבים עמוק בזיכרון הקולקטיבי שלנו כמו שסבלם והאחריות שלנו דורש", אמר שטיינמאייר

הוא הוסיף כי לאחר המלחמה גרמנים רבים לא רצו לשמוע על הסבל המלחמתי של אנשים בברית המועצות, שסיפורם הוסתר על ידי המלחמה הקרה וחלוקת אירופה מאחורי מסך הברזל.

"רק מי שלומד על העבר, יוכל לתרום לכך שימנעו מלחמות, ותדחה עריצות ודו קיום יתאפשר עם חופש", אמר שטיינמאייר ביום שישי.

גרמניה הנאצית ברית המועצות נשיא גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד