י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מתגעגע לימי ברקת"

התסיסה בבירה; ראש הישיבה הליטאית על ליאון: "מרגיש מרומה"

הזעם הליטאי בבירה לכדי רתיחה: לאחר שיו"ר דגל התורה חה"כ גפני תקף בחריפות את ראש העיר משה ליאון בנוגע למצוקת התושבים בשכונות המעורבות, כעת מצטרף גם בכיר הרבנים בזירה הירושלמית הרב ברוך סולובייצ'יק ששמר עד עתה על אש נמוכה וטוען: "עושים מאיתנו צחוק"

התסיסה בבירה; ראש הישיבה הליטאית על ליאון: "מרגיש מרומה"
משה ליאון - הגר"ב סולוסייצ'יק צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הגר"ב סולוביצ'יק ידוע כאחד מהרבנים המשפיעים בכיכר ספרא, בתפקיד הרשמי הוא מכהן כאחד מרבני דגל התורה בירושלים, אך בפועל הוא הדמות הדומיננטית בקרב רבני התנועה בעיר, ומוביל את המהלכים בבירה ובמסדרונות העירייה על ידי אנשיו ועושי דברו.

כעת מסתבר כי הזעם הליטאי על ראש העיר משה ליאון שנבחר בתמיכתם הישירה, הגיעו עד לרב התנועה הרב סולובייצ'יק שאמנם צידד תחילה ביוסי דייטש אך מאז שנבחר ליאון הוא שמר איתו על קשר אדוק והוביל יחד עימו מהלכים רבים בעיר.

ברקע הדרישה לטפל בתפוח האדמה הלוהט - השכונות המעורבות, והטיפול הלוקה בחסר של ראש העיר שכזכור הוביל לזעם מצידו של חבר הכנסת משה גפני כפי שסוקר בהרחבה כאן ב'בחדרי חרדים', כעת גם ראש הישיבה הרב סולובייצ׳יק מביע את זעמו.

גפני ביקר את ראש העיר ליאון - ב'יתד' צנזרו

יו"ר 'דגל' מאיים על ליאון; תמיכה לקדנציה נוספת בסימן שאלה

בסוף השבוע נחשפה התכתבות בין פעיל דגלאי מירושלים לישראל ויצמן, יד ימינו של הרב סולביצ'יק בו הוא מביע את זעמו על התנהלות ראש העיר ליאון בחודשים האחרונים.

"ר' ברוך כועס על ההתנהלות ומה שקורה, או יותר נכון לא קורה, וכבר זמן לא מועט שהוא מדבר בצורה מאד חריפה, אבל עד עכשיו זה נעשה בחדרים סגורים כדי לנסות להביא תוצאות בשקט ונתן צ'אנס וחבל ארוך לראש העיר", פתח ויצמן.

לדבריו, "כיום ר' ברוך מרגיש מרומה כמו רוב מצביעי דגל, ושעושים מאיתנו צחוק", תוך שהוא מאשים, "זה לא יאומן שעל כל דבר קטן צריכים להתחנן ולהתגעגע לימי ברקת. תשאל את ראוכברגר איזה מאמצים הוא משקיע, כולל על דברים שלכאורה היו צריכים להסתדר בקל, ומה הוא מקבל בתמורה.. או מה הוא עובר עד שהוא מקבל מה שמגיע לו".

עוד ציטט ויצמן את הגר"ב סולוביצ'יק, "ר' ברוך אוחז שהגיעו מים עד נפש, ואם אנחנו לא מקבלים בגלל שראש העיר מפחד מהחילונים שצועקים, אז אנחנו גם צריכים לצעוק יותר חזק, וגם לעבור למעשים", תוך שהוא מציין כי הוא מאמין ש"בקרוב ממש תגובות ופעולות שפעם היו נראות שלא יתממשו, לצערי נהיות ריאליות מיום ליום".

משה ליאון הרב ברוך סולובייצ'יק משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד