ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אמון הדדי"

לא רק מירון: אלה הנושאים שהממשלה אישרה

בישיבת הממשלה הראשונה, אישרו שרי הממשלה שורת החלטות, ובין היתר הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, מינוים במשרד החוץ, הרכב ועדת שרים לענייני חקיקה והארכת מינויו של הרמטכ"ל בשנה | ראה"מ בנט: "המפתח להצלחה שלנו זה אמון הדדי"

לא רק מירון: אלה הנושאים שהממשלה אישרה
בנט ולפיד בישיבת הממשלה צילום: AMIT SHABI/POOL

לראשונה מאז שהושבעה הכנסת וברקע המשבר סביב חוק האזרחות, היום (ראשון) ממשלת השינוי התכנסה לישיבת עבודה ראשונה, ושרי הממשלה קיבלו מספר החלטות.

ההחלטה הבולטת שאישרה הממשלה, היא הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, שמינוי חברי הוועדה וראשה יקבע על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק, ותקציב הוועדה יעמוד על 6 מיליון.

"במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע", נכתב בנוסח ההחלטה שאושרה. "הוועדה תקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים", נכתב.

עוד החלטה שאישרה ממשלת לפיד-בנט, היא הצעתו של שר הביטחון להאריך את כהונתו של רב אלוף אביב כוכבי בשנה נוספת, והיא תסתיים ב-16 בינואר 2023. כך שאורך הכהונה יהיה ארבע שנים.

"הרמטכ"ל כוכבי הוביל את צה"ל להישגים מבצעיים חסרי תקדים במבצע שומר החומות", אמר שר הביטחון בני גנץ. "יחד נמשיך לקדם את תכנית תנופה לשדרוג צה"ל, ולהיערך לכל האתגרים, קרובים ורחוקים".

"הארכת הכהונה, היא מעשה נכון לביטחון ישראל, ואני מברך על כך, שזו ההחלטה הראשונה שהובאה היום לישיבת הממשלה שלי כשר הביטחון", הוסיף.

עוד נושא אישרה הממשלה, הוא הרכב השרים בוועדה לענייני חקיקה, כשהשרים הם: גדעון סער, אביגדור ליברמן, קארין אלהרר, זאב אלקין, יועז הנדל, ניצן הורוביץ, מירב כהן, שאשא ביטון, נחמן שי, איילת שקד ופנינה תמנו שטה.

בנוסף, הממשלה אישרה מינוי 36 אנשים למינויים שליחות בחו"ל, כאשר כל האנשים הם אנשי משרד החוץ. "הבוקר אישרנו בוועדת השרים בראשותי 36 מינויים לתפקידי שליחות בחו"ל", כתב שר החוץ יאיר לפיד.

"בכל התפקידים, יוצבו אנשי משרד החוץ שמשרתים שנים במקצועיות ומסירות. הם מחכים לאישור כבר יותר מידי חודשים. מדינת ישראל זקוקה לשליחים שלה בעולם. המינויים יעלו הבוקר לאישור בישיבת הממשלה", הוסיף.

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להתנהלות השרים: "בשל אופי הממשלה והמגוון של חבריה. המפתח להצלחה שלנו זה אמון הדדי - והדרך להגדיר אמון זה כשיש איזשהן אי הבנות פשוט להרים טלפון אחד לשני ולפתור את זה בשקט בלי דרמות".

"אני חושב שכולנו, כל חברי הממשלה, שותפים להבנה - אנחנו לא הבוסים של אזרחי ישראל, אנחנו עובדים אצל אזרחי ישראל וזו הרוח ששורה אצל כל חברי הממשלה", סיכם.

ממשלת השינוי אסון מירון תשפ"א נפתלי בנט אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד