י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תהיו רציניים"

עימות בין שאשא-ביטון לראה"מ ושר הבריאות

עימות נרשם בישיבת הממשלה בין שרת החינוך לבין ראש הממשלה ושר הבריאות על רקע העלייה המדאיגה בתחלואה במוסדות החינוך והצו החדש שמורה על עטיית מסיכות בבתי ספר בישובים בנימינה ומודיעין מכבים רעות

עימות בין שאשא-ביטון לראה"מ ושר הבריאות
בנט והשרים בישיבת הממשלה צילום: AMIT SHABI/POOL

בחודשים האחרונים, מאז החל מבצע החיסונים הגדול בישראל, ידעה המדינה שקט בכל הנוגע לנגיף הקורונה. כך, בעוד ברחבי העולם עדיין מתמודדים עם תחלואה גבוהה, אצלנו חזרו העסקים לפעול כרגיל וכן האירועים ההמוניים. גם חובת המסכות ירדה מהפרק ותשומת הלב שלנו עברה לשדה הפוליטי ולהחלפת הממשלה, אך מסתבר כי השמחה הייתה מוקדמת.

אחרי שאמש (מוצ"ש) דווח כי 45 ילדים אובחנו כמאומתים לנגיף הקורונה, במסגרת מבצע דיגום נרחב שנערך בעיר בנימינה. הבוקר דיווח משרד הבריאות כי נמצאה חולת קורונה במופע באולם קימרון בבית שאן, ככל הנראה, המאומתת שבה עם הנגיף מחו"ל.

בעקבות ההתפרצות, במשרד הבריאות כבר מקשיחים את הנהלים והבוקר חתם הפרופ' חזי לוי, על צו בידוד בית מתוקן, המחייב עטיית מסיכות בבתי ספר בישובים בנימינה ומודיעין מכבים רעות, חובת עטיית המסכות היא בכל שטח בית הספר כולל בשטחים הפתוחים. שרת החינוך החדשה יפעת שאשא-ביטון, זעמה בישיבת הממשלה על חוסר במידע על מקדם ההדבקה והתעמתה עם ראש הממשלה בנט ושר הבריאות.

לפי הדיווח של ירון אברהם ב'N12', השרה שאשא ביטון אמרה בישיבה: "אני מבקשת מאנשי מערכת הבריאות - תהיו רציניים, תבואו עם שקפים ומספרים. אני עוקבת אחרי המספרים מחודש מאי, מקדם ההדבקה היה תמיד 1". בנט השיב לה: "אני מבקש לשמור על כבודם של אנשי המקצוע" והורוביץ הוסיף: "אני דוחה את הטענות שלך לשיקולים לא ענייניים" .

בתוך כך, בעקבות מקרי ההדבקה בבתי הספר, היום חל זינוק במספר הילדים שקבעו תור לחיסון קורונה בכל קופות החולים. במכבי למשל כ-1000 בני נוער הזמינו תור לחיסון לעומת 400 תורים ביום ראשון שעבר באותה שעה. במאוחדת פי שניים תורים לילדים בהשוואה לשבוע שעבר.

יפעת שאשא ביטון ניצן הורביץ נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד