י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האופוזיציה תבוא לעזרה?

משבר בקואליציה: עוד התנגדות לחוק האזרחות

לאחר שכמה חברי 'מרצ' וסיעת רע"מ הביעו את התנגדותם, היום חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מ'העבודה' הודיעה כי לא תתמוך בחוק האוסר לפלסטינים וערביי ישראל להתאחד בארץ כמשפחה - ובכך לקואליציה אין רוב להעביר לבדה | האופוזיציה הימנית תעזור? "זו ממשלה שחייבת ליפול"

משבר בקואליציה: עוד התנגדות לחוק האזרחות
בנט, לפיד ועבאס צילום: דוברות רע"מ

ברקע ישיבת הממשלה הראשונה של ממשלת השינוי, היום (ראשון) בקואליציה לא מקבלים ימי חסד, וכבר ממשיך להתפתח משבר ראשון.

החוק שגורם למשבר הוא חוק האזרחות, שמונע מפלסטינים ואזרחים ערבים שמקימים משפחה להתאחד בישראל, שהקואליציה אמורה להעביר כהוראת שעה. אלא שחלקים מתוכה מתנגדים ואף כמה מהם הצביעו בעבר נגדו, וכעת מתבלטים אם ללכת לפי מצפונם או ללכת עם הקואליציה.

היום חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת 'העבודה', שעוררה סערה בעבר בשל אמירותה, הודיעה כי תתנגד לחוק ותלך נגד עמדת הקואליציה בה היא חברה. בכך, מצטרפת מראענה אל חברי מפגלת רע"מ, שקיבלו חופש הצבעה על החוק.

עוד חברים בקואליציה שהודיעו כי הם נגד חוק האזרחות הם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' וחבר הכנסת מוסי רז, ששניהם ממפלגת 'מרצ', שלא קיבלה אישור לחופש הצבעה בחוק.

הקואליציה, שמונה 60 חברים בלבד, מצפים מהאופוזיציה הימנית, שתומכת בחוק והצביעה בעדו בעבר, להילחץ לעזרם ולתמוך בחוק במליאה. אך האחרונים אינם ששים לעוזר וכבר הודיעו כי יעלו להצבעה את חוק יסוד ההגירה, שהוא מקבע את חוק האזרחות ובעתיד לא יצרכו הוראת שעה בכל שנה.

"הממשלה שקמה בישראל אינה מסוגלת לשמור על המדינה היהודית שלנו", טען בכיר 'הליכוד' מיקי זוהר. "להלן עמדות מרכיבי הקואליציה המסוכנת הזו: מנסור עבאס ורע״מ - לא תומכים, איבתיסאם מראענה - לא תתמוך, עיסווי פריג׳ ומוסי רז - לא תומכים".

"גם הרשימה המשותפת שהיא רשת הביטחון של הממשלה הזו לא תומכת. זו ממשלה שחייבת ליפול", הוסיף.

חוק אזרחות ממשלת השינוי אבתיסאם מראענה עיסאווי פריג' מוסי רז מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד