ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בהוראת גדולי הדור

קונספט מהפכני יבטיח שמירת השמיטה: קהילות מכל רחבי הארץ יאמצו חקלאים

בשבוע שעבר נערכו כינוסים בהשתתפות מאות גבאים מקהילות ברחבי הארץ, שגייסו את הציבור לרכוש אלפי דונמים שישבתו בשנת השמיטה הבעל"ט | גדולי ישראל מכל העדות והחוגים כבר חתמו על שותפות עם חקלאי באמצעות קרן השביעית

קונספט מהפכני יבטיח שמירת השמיטה: קהילות מכל רחבי הארץ יאמצו חקלאים
גדולי ישראל בכנס צילום: באדיבות המצלם

מאות גבאי קהילות מכל רחבי הארץ התכנסו בשבוע שעבר בסדרת אירועים מיוחדים במסגרת 'התאחדות הקהילות שומרי שבת - למען חקלאים שומרי שביעית בארץ הקודש' של 'קרן השביעית'.

הגבאים ונציגי קהילות הגיעו מכל רחבי הארץ על מנת להיערך לקראת שנת השמיטה הבעל"ט, כפי שהורו מרנן ורבנן מנהיגי הדור שליט"א ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. המגבית יצאה לדרכה בפרשת חקת, כאשר המוני בית ישראל מקהילות ברחבי הארץ חתמו על כתב שותפות עם חקלאים ויפעלו למען שמירה על א"י.

לחצו כאן לחתימת שותפות עם חקלאי

במסגרת המיזם המיוחד גבאי בתי הכנסת בכל רחבי הארץ נרתמו על מנת לחבר את הציבור לערכי השמיטה, לעולמם של החקלאים, לחשיבות השמירה על המצווה המיוחדת הזו, שיש לה סגוליות מיוחדת בשמירה על א"י מכל נזק ופגע רע. במסגרת המיזם, גבאי בתי הכנסת יילקחו לסיורים מיוחדים בשטח, שיכללו מפגשים עם חקלאים, ויבינו לעומק את האתגר הגדול המונח על כתפיהם.

לדברי יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר, המטרה של התאחדות הקהילות היא לרתום את הציבור לקחת אחריות ולהיות שותף במצוות ושבתה הארץ שבת לד'. "עניין השמיטה זה לא רק 'בעיה' של החקלאי אלא זכות שהיא חובה עבור כל אחד ואחד מאיתנו שחייב לקחת אחריות לסייע בהשבתת עוד ועוד אדמות בא"י".

לדברי הרב קוגלר, לשם כך כל אברך שחותם על הו"ק משבית עוד דונם וכך בס"ד יושבתו עוד ועוד שטחים בא"י. "קהילות שחברי הקהילה חתמו בהן על על 100 הו"ק הביאו לכך שעוד 100 דונם יושבתו. כל עיר שחתמו בה כמצוות רבותינו על 30,000 הו"ק, המשמעות של זה היא עוד 30,000 דונם מושבתים. מדובר בקידוש שם שמיים עצום, להודיע ולהיוודע בכל רחבי תבל שעם ישראל כולו מתאחד בהוראת מנהיגי הדור למען שמירת השביעית בא"י".

לחצו כאן לחתימת שותפות עם חקלאי

שמיטה קהילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד