ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"בנדבורנא כיבדו את רוז'ין"

הבנש"ק מסאדיגורה הגיע לטיש בפיטסבורג וכובד לשיר

אחיו של האדמו"ר מסאדיגורה, הבנש"ק הבחור שמעון מנחם נחום פרידמן, הגיע השבת לאשדוד, והתקבל בכבוד גדול על ידי האדמו"ר מפיטסבורג במהלך עריכת השולחן בליל שבת. כמו כן, הוא ערך 'באטע' לחסידי סאדיגורה בבית המדרש של החסידות בעיר

הבנש"ק מסאדיגורה הגיע לטיש בפיטסבורג וכובד לשיר
הבחור שמעון מנחם נחום פרידמן צילום: שוקי לרר

אחיו של האדמו"ר מסאדיגורה, הבנש"ק הבחור שמעון מנחם נחום פרידמן, הגיע השבת לאשדוד, והתקבל בכבוד גדול על ידי האדמו"ר מפיטסבורג במהלך עריכת השולחן בליל שבת.

הבנש"ק שהגיע לשבת באשדוד התפלל עם חסידי סאדיגורה בבית המדרש של החסידות בעיר, וערך 'באטע' לחסידים בליל שבת, כשבמהלכו מסר דברי תורה וסיפורי צדיקים על פרשת השבוע.

אחד הנוכחים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שעות של שירי שבת וניגוני התעוררות ליוו אותו החסידים בשעת לילה מאוחרת אל בית מדרשו של האדמו"ר מפיטסבורג.

הרבי שעיין בספר והבחין בבנש"ק שהתיישב בשולחן רק כעבור כמה דקות, שאל בקול האם הוא שמעון, הבן של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל. האדמו"ר קרא לו לשולחן המזרח. כשהבחור סירב, האדמו"ר הכריז בקול: "בנדבורנא היו מכבדים את הנכדים לבית רוז'ין".

כשהבחור התיישב לצידו, סיפר הרבי לקהל: "אחיו, האדמו"ר מסאדיגורה, שיחיה לאורך ימים הוא בן דודי. הוא חתנו של הרב אשר שטרנבוך מאנטוורפן, שהוא חתן אצל האדמו"ר מאוסטרוו-קאלאשין זצ"ל מארה"ב, ואני גם נכד שלו".

הרבי גם ביקש ממנו להתחיל ניגון שבת המושר בחצר סאדיגורה. הרבי מפיטסבורג גם סיפר לחסידים כי כשהיה בלוס אנג'לס בביקור אצל בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל, הוא התקבל בכבוד מאוד גדול באופן יוצא מהכלל.

סאדיגורה אשדוד פיטסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד