ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פשיטת פתע בגוש דן

בבני ברק: צ'ק על סך 980 ש"ח לא נרשם בספרי העמותה

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה | המטרה: להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים

בבני ברק: צ'ק על סך 980 ש"ח לא נרשם בספרי העמותה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במבצע ביקורות מס הכנסה שהתמקד בעמותות בתל אביב והסביבה, נמצא כי מתוך 24 עמותות שנבדקו רק 3 עמותות לא רשמו הכנסות כנדרש. המבצע, שנערך על ידי פקיד שומה תל אביב 5, נערך בערים ת"א, בני ברק, רמת גן, גבעתיים ורמת אפעל, ובמסגרתו בוקרו עמותות מתחום הספורט, תרבות, גני ילדים, ישיבות ובתי ספר, לגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסות לכאורה או עמותות בעלי מחזורים גבוהים.

בין העמותות שנמצאו בהן ליקויים, הגיעו המבקרים לעמותה מתחום הדת בבני ברק, שם מצאו צ'ק על סך 980 ₪ שלא נרשם בספרי העמותה. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם הצ'ק ענה מנהל העמותה: "זה צ'ק פיקדון והלקוח התחייב להביא במקום מזומן".

בעמותה אחרת ברמת גן, גם היא מתחום הדת, נמצא בביקורת כי התקבלה תרומה על סך 2,340 ₪ שלא נרשמה בספרים כנדרש. כאשר נשאל על כך ענה מנהל העמותה כי: "הדבר נעשה בטעות". בעמותה מתחום החינוך בתל אביב, נמצאו במהלך הביקורת תקבולים בסך 2870 ₪ שלא תועדו בספרי העמותה. כאשר נשאל על כך, ענה מנהל העמותה: "הרו"ח לא זמין כעת, הוא יגיע וייתן הסבר על העניין".

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. ‏

רשות המיסים גוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד