ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"תמיכה בטרור"

קריאה ליועמ"ש: חקור את יו"ר הרשימה המשותפת

בעקבות כמה התבטאויות שלו, נעשתה פנייה ליועמ"ש לממשלה לפתוח בחקירה נגד ח"כ איימן עודה - בטענה כי ההתבטאויות הן הסתה נגד המדינה | הפונה טען: "הוראות חוק החסינות לא חלות בעניין זה"

קריאה ליועמ"ש: חקור את יו"ר הרשימה המשותפת
איימן עודה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שהוא זכאי לחסינות מתוקף היותו חבר כנסת, היום (ראשון) חה"כ מהימין פנה בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה, בגין התבטאויות של הסתה נגד המדינה.

חבר הכנסת שפנה הוא עמיחי שיקלי, שנבחר מטעם 'ימינה', אך הצביע נגד ממשלת השינוי. הלה פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וקרא לו לפתוח בחקירה פלילית נגד עודה, בטענה שהסית נגד מדינת ישראל.

"בתאריך ה-7.6.2020 העלה חה"כ איימן עודה שידור חי בעמוד הפייסבוק שלו", פתח שיקלי במכתבו למנדלבליט. "במהלך השידור החי, תיאר שבמאבקו של העם הפלסטיני נגד ישראל ישנם שלושה שלבים שמדורגים לפי סדר חשיבותם".

עוד תיאר שיקלי במכתבו: "השלב הראשון נקרא 'מקאומה של העם הנכבש'. פירוש המילה במובן המילולי הוא התנגדות אך מקובל לפרשה כהתנגדות אלימה ובמקרה הנ"ל, כנגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".

"עדות חותכת לכוונתו ניתן למצוא בהמשך דבריו של ח"כ עודה בשידור החי שהביא כדוגמה את נסיגת צה"ל מלבנון בעקבות פעילות הגרילה והטרור (מקאומה) של ארגון חיזבאללה נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל", הוסיף.

"דוגמה שנייה להזדהותו ותמיכתו של עודה עם אנשי טרור הייתה מסיבת עיתונאים", כתב שיקלי ליועמ"ש. "לפני קצת פחות משנה, בו נכח יחד עם בכיר חמאס, סאלח אל עארורי. בכנס זה נכחו גם בכיר פת"ח".

הוא טען: "במהלך מסיבת העיתונאים, הודגש על ידי סאלח אל עארורי כי מקום המאבק מתועדף להיות באזור יהודה ושומרון ועל ידי ג'יבריל רג'וב כי אינתיפאדה היא אמצעי שאפשרי לנקוט בו במטרה לפעול לסיום הכיבוש ולמניעת הסיפוח שעתיד היה להתקיים".

"בחודשים האחרונים היינו עדים לאלימות חמורה בערים המעורבות. בעיצומם של אירועים אלה, נשמעה התבטאות נוספת של חה"כ איימן עודה מה- 26.4.2021 המתייחסת להסרת המחסומים בשער שכם", ציין.

שיקלי טען: "המחסומים הוסרו במטרה להביא להרגעת הרוחות לאחר התנגשויות אלימות בין פלסטינים למשטרת ישראל. בדבריו הדגיש כי הכיבוש נסוג מפני הצעירים הירושלמים".

"התבטאויות אלו מעידות על הסתה לאלימות, המרדה ועבירה על חוק המאבק בטרור. בשל תמיכתו במאבק ארגון חיזבאללה נגד ישראל. מאחר ומדובר בהתבטאויות הכוללות את שלילת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כמו גם תמיכה בטרור, הוראות חוק החסינות לא חלות בעניין זה", כך ח"כ עמיחי שיקלי במכתבו ליועמ"ש שטרם הגיב.

עמיחי שיקלי הסתה לטרור איימן עודה היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד