ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נבדק חשש למוטציה חדשה

הנגיף חזר להכות: החלימה וחוסנה ומאושפזת במצב קשה

אישה בשנות ה-80 לחייה, שחלתה בינואר, החלימה, קיבלה כמקובל אצל מחלימים מנת חיסון אחת בלבד 3 חודשים אחרי ההחלמה, ולמרות זאת - נדבקה שוב | צוותי הרפואה ממתינים לבדיקות הריצוף הגנטי, על מנת לשלול מוטציה העמידה לנוגדנים

הנגיף חזר להכות: החלימה וחוסנה ומאושפזת במצב קשה
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נגיף קורונה כבר שולט בחיי היומיום שלנו כשנה וחצי, ולמרות מבצע החיסונים הנרחב שנערך בישראל, בימים האחרונים חלה התפרצות חוזרת של הנגיף, בעיקר בקרב צעירים שעדיין לא חוסנו. התפרצות המדאיגה מאד את ראשי מערכת הבריאות, ואף גרמה להחזרת המסכות לבתי הספר שבמוקד ההתפרצות.

בתוך כך פורסם הערב (ראשון) כי לראשונה מאז פרוץ הקורונה לפני כשנה וחצי, זוהתה בישראל אישה שגם החלימה מהנגיף וגם חוסנה נדבק שוב ואושפזה במצב קשה ‏בבית החולים מאיר בכפר סבא, כך על פי הדיווח של יואב אבן בחדשות 12.

מדובר באישה בשנות ה-80 לחייה. דיירת בבית אבות באזור השרון, שחלתה בינואר, החלימה, קיבלה כמקובל אצל מחלימים מנת חיסון אחת בלבד 3 חודשים אחרי ההחלמה, ולמרות זאת - נדבקה שוב. ומצבה כאמור קשה.

אבן הוסיף והדגיש כי אנשים שהחלימו מקורונה וקיבלו מנת חיסון אחת אחרי 3 חודשים, אמורים להיות עם רמת חיסוניות מאוד גבוהה, כי הם גם מחלימים וגם מחוסנים, ובכל זאת לא רק שנדבקה שוב, מצב הידרדר והיא מאושפזת כעת במצב קשה.

על פי הדיווח, צוותי הרפואה במשרד הבריאות ממתינים לבדיקות הריצוף הגנטי, על מנת לשלול מוטציה העמידה לנוגדנים הטבעיים ואלו של החיסון.

קורונה חיסונים מוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד