י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות ההתפרצויות החדשות

במשרד הבריאות שוקלים החזרת מסכות בהדרגה

בכיר במשרד הבריאות אמר כי יש סיכון שלא יצליחו להתגבר על ההתפרצות הנקודתית של נגיף הקורונה בבתי הספר, והאופציה של החזרת חובת עטיית המסכות נמצאת על השולחן. במשרד הבריאות קיימים חילוקי דעות בעניין, ויש כאלה המצדדים בהחזרת חובת המסכות בצורה הדרגתית

במשרד הבריאות שוקלים החזרת מסכות בהדרגה
בחורים חסידים עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בכיר במשרד הבריאות אמר היום (ראשון) כי יש סיכון שלא יצליחו להתגבר על ההתפרצות הנקודתית של נגיף הקורונה בבתי הספר, והאופציה של החזרת חובת עטיית המסכות נמצאת על השולחן. על פי הדיווח בכאן 11, במשרד הבריאות קיימים חילוקי דעות בעניין, ויש כאלה המצדדים בהחזרת חובת המסכות בצורה הדרגתית.

בדיווח נטען כי ההצעה שנמצאת כעת על השולחן היא להחזיר תחילה את המסכות לבתי הספר, ורק לאחר מכן להחזיר אותן גם למבנים סגורים.

במשרד הבריאות מאוד מוטרדים מקצב ההתפשטות של הוריאנט ההודי, ומאירועי ההדבקות אצל ילדים בבתי ספר. בכיר במשרד הבריאות צוטט בדיווח: "יש סיכון שלא נצליח להתגבר על ההתפרצות, ואם לא נצליח לעצור אותה אז בהחלט נשקול את האופציה של להחזיר את המסכות".

ישנם גורמים במשרד הטוענים כי כדאי לחכות ולראות בהתפתחויות, ולא למהר עם חובת המסכות, אך בגזרות האחרות ננקטו כבר פעולות, כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרד הבריאות החליטו על הגדלת מתחם הבדיקות בנתב"ג, שיתוף פעול עם משרד התחבורה והגדלת האכיפה למבודדים. להערכתם, חוסר האכיפה הביא להתפשטות הוריאנטים לארץ.

הערב גם תתקיים ישיבה של הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות, ואחד הנושאים המרכזיים שצפויים לעלות בדיון, הוא עניין החיסון לילדים בגילאי 12 עד 15.

עד כה לא המליצו במשרד הבריאות לחסן את הילדים בגילאים האלה, אך ניתנה האפשרות. כעת ידונו האם גם להמליץ על חיסון הילדים.

יצויין, כי בעוד במשרד הבריאות עדיין לא החליטו לגבי חיסון הילדים – הורים רבים כבר כן החליטו, ולפי הנתונים, מספר הילדים שהתחסנו גבוה פי כמה מכמות הילדים שהתחסנו בשבוע שחלף. בקופת חולים לאומית – פי 4. בקופת חולים מכבי - פי 3. בקופות החולים מאוחדת וכללית – פי 2.

 

קורונה מסכות משרד הבריאות וריאנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד