ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
צפו בסערה

בן חיים הגיע לאולפן של אמנון לוי והטונים עלו

לאחר המאמר שפרסם הבוקר אמנון לוי ובו תקף בחריפות את חברו לערוץ, הדוקטור אבישי בן חיים הוגה תאוריית 'ישראל השנייה', הגיע האחרון לאולפן כדי לנסות ולהציג את התיאוריה שלו, אולם הטונים עלו והראיון נגמר בפיצוץ | צפו בסערה

בן חיים הגיע לאולפן של אמנון לוי והטונים עלו
אמנון לוי ואבישי בן חיים צילום: צילום מסך

המאמר הבוקר של העיתונאי אמנון לוי ב'ידיעות אחרונות' בו תקף בצורה חריפה את העיתונאי אבישי בן חיים עורר סערה רבה, ולבקשת בן חיים, לוי הזמין אותו לאולפן כדי לדון על המאמר יוצא הדופן.

במאמר עצמו תקף לוי את בן חיים על כך שבתאוריה אותה הוא פורס מבוקר עד ערב ובה הוא טוען בין היתר כי 'ישראל הראשונה', השבעה והלבנה השתמשה באלימות לגאלית (משפט) כדי להדיח את נבחר 'ישראל השנייה' שמגולם על-ידי בנימין נתניהו.

"אבישי הוא ביביסט. מאוהב בביבי אהבה עיוורת", כתב אמנון לוי והסביר כי "מותר לו, למרות שזה מוזר לעיתונאי לאהוב ככה בלי מעצורים פוליטיקאי. מה שאסור הוא לקחת את המאבק המזרחי הצודק ואת ישראל השנייה ולכרוך אותם כגלגל הצלה סביב מותניו של נאשם בפלילים, החשוד בעבירות החמורות ביותר המיוחסות לפוליטיקאי. שוחד מרמה והפרת אמונים".

לוי טען כי "לאט לאט הבנתי שאבישי חברי הטוב מזהם את המאבק החברתי כולו על ידי כריכתו בהאשמות נגד ביבי. הוא עלול להשאיר אחריו אדמה חרוכה בכל הקשור לשיח המזרחי. איש לא יתייחס עוד ברצינות למונחים כמו הגמוניה, ישראל השנייה או המאבק המזרחי".

הערב (ראשון) הוזמן בן חיים לתכניתו של לוי כדי לדון על התאוריה והמאמר התוקפני, אך מהר מאוד השיחה בין השניים עלתה לטונים צורמים במיוחד.

"אתה טעון עלי ואני עליך" פתח לוי את השיחה עם בן חיים, אך הדגיש כי "אנחנו חברים". בן חיים מצידו חייך ואמר לאמנון, "אני לא דיברתי עליך כלום". כאן הסביר לו לוי עד כמה לדעתו הוא פוגע במאבק האמיתי והצודק של הציבור המזרחי בישראל שמופלה לרעה עד היום. 

"הדבר שהכי קומם אותי במה שאתה עושה, זה הניסיון, שהוא חלק מהקלאסיקה של הדיכוי, לטעון שאני מדומיין ואין לי נתונים לתאוריה שלי", אמר בן חיים. לוי טען שלא זו הייתה כוונתו במאמר, אך בשלב זה החל בן חיים לפרט את עיקרי התאוריה שלו.

בן חיים הסביר כי התאוריה שלו כעת מתגשמת אחד לאחד. לדבריו הוא חזה שהקטגוריות הפוליטיות ישתנו ובמקום ימין ושמאל המאבק יהיה ישראל הראשונה נגד השנייה. לדבריו כפי שחזה נסיכי ליכוד יחד עם אנשי ציונות הדתית יחצו את הקווים לעבר ישראל הראשונה. "היית צריך להזמין אותי ולהחמיא לי על כך שחזיתי נכון וכן למערכת שהעזה לשדר את דברי", אמר בן חיים ללוי.

"אתה פוגע במאבק המזרחי שחשוב לך, שחשוב לי", הטיח בו לוי. בן חיים מצידו התגונן וטעם לבן חיים שסוכם כי יותר לו לדבר ולהציג נתונים. כאן החלו הטונים לעלות. בן חיים מצידו טען שהוזמן כדי להציג נתונים שיוכחו את גרסתו, לוי מנגד אמר כי זה לא מה שטען במאמר. אך כאן כבר כאמור העסק התלהט עד כדי צעקות אחד על השני.

"אתה לא מדבר לעניין", הטיח לוי בבן חיים. "לא הייתי בא אם הייתי יודע כך. זה לא מה שסיכמתי עם העורך שלך", השיב בן חיים.

ד''ר אבישי בן חיים אמנון לוי ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד