י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הקמפיין

הח"כ ממרצ קורא לחקור את הרב: "הסתה לגזענות"

כחלק מקמפיין שקורא לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים, היום רבה של צפת הרב שמואל אליהו קרא לא לרכוש מחקלאות ערבית: "חובתנו המוסרית היא לא לפרנס את מי שרוצה ברעתנו" | חה"כ מוסי רז קרא ליועמ"ש לפתוח בחקירה: "דברים מסיתים"

הח"כ ממרצ קורא לחקור את הרב: "הסתה לגזענות"
הרב שמואל אליהו/מוסי רז צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

בתגובה לקריאתו היום (ראשון) שלא לפרנס חקלאים ערביים, חבר הכנסת מוסי רז ממפלגת 'מרצ' קורא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד הרב שמואל אליהו.

רז קורא ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו, רבה של העיר צפת, בשל קריאתו של האחרון לא לפרנס חקלאות ערבית: "אנחנו צריכים לרכוש תוצרת תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים מבקשי רעתנו", אמר הרב.

"הרב אליהו פרסם קריאה לציבור הרחב שלא לרכוש מסחורתם החקלאית של ערבים אזרחי המדינה", פתח רז במכתבו וציטט את דבריו וכתב "תוך שהוא קושר בין מעשה זה כתגמול כל ההתפרעויות שהתרחשו בערים המעורבות".

"קריאה זו מעלה בראש ובראשונה חשד להתקיימות עבירה על החוק ופרסום הסתה לגזענות, והיא מגיעה מאיש ציבור בעל השפעה נרחבת על דעת הקהל", הוסיף.

לדברי חבר הכנסת: "קריאה זו, שמהולה בטעם גס של גזענות כלפי כל מי שאינו יהודי בארץ, עלולה הלכה למעשה להיתפס כלגיטימית".

"אני קורא לך לחקור את דבריו המסיתים של הרב שמואל אליהו, ולפעול מולו כדין ככל שמערכת אכיפת החוק תמצא בדבריו ככאלה שמפירים את הוראת חוק העונשין", קרא רז ליועמ"ש מנדלבליט.

מוקדם יותר היום קרא הרב שמואל אליהו מבכירי רבני הציונות הדתית ורב העיר צפת, לשומעי לקחו, לרכוש תוצרת חקלאית רק מחקלאים יהודים ולא מערבים; "אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה, ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה".

"אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים, ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתינו" אמר הרב אליהו והוסיף כי גם לאור משבר הקורונה יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים.

הדברים של הרב אליהו נאמרו על רקע קמפיין ארגון 'אוצר הארץ' שיצא לאחרונה בקרב הציבור הציוני דתי וקרא לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים, בין היתר הפיץ הארגון מנשרים עליהם נכתב "שהעגבנייה הבאה שלכם לא תממן את בלון התבערה הבא" וגם "שהמלפפון הבא שלכם לא יממן את הרקטה הבאה".

הרב שמואל אליהו מוסי רז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד