ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הודעה רשמית

תחנת הכוח הגרעינית של איראן הושבתה בגלל מצב חירום

תחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן שממוקמת בנמל בושהר, עברה השבתת חירום זמנית בלתי מוסברת, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית | מדובר בכור שהופעל על ידי רוסיה בשנת 2011

תחנת הכוח הגרעינית של איראן הושבתה בגלל מצב חירום
אילוסטרציה צילום: pixabay

תחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן שנבנתה על ידי רוסיה עברה 'השבתת חירום זמנית', כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית ביום ראשון.

גורם מטעם חברת האנרגיה החשמלית הממלכתית, Gholamali Rakhshanimehr, אמר לטלוויזיה הממלכתית האיראנית, כי כיבוי מפעל תחנת הכוח בבושהר החל בשבת ויימשך "בין שלושה לארבעה ימים". לדבריו, המצב עלול להוביל להפסקות חשמל, הוא לא פירט מעבר לכך, אך זו הפעם הראשונה שאיראן מדווחת על השבתת חירום של המפעל, הממוקם בעיר הנמל בושהר, המקום הופעל לראשונה בשנת 2011 בעזרת רוסיה. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

הכור מייצר כ-900 מגה וואט חשמל ליום, שהם פחות משני אחוזים מהצריכה האיראנית. המדינה כבר מתמודדת עם הפסקות חשמל יומיות מכיוון שצריכת הקיץ הגיעה לרמות חסרות תקדים והתשתית המיושנת לא יכולה להתמודד עם זה.

בחודש מרץ, בכיר המשטר בנושא הגרעין, מחמוד ג'אפארי, אמר כי המפעל עשוי להפסיק לעבוד מכיוון שאיראן אינה יכולה לרכוש עבורו חלקים וציוד מרוסיה בגלל סנקציות שהטילה ארה"ב בשנת 2018. מאז חודש אפריל מתנהל משא ומתן בין איראן וארה"ב להחייאת הסכם הגרעין משנת 2015, אשר יפחית את הסנקציות.

מצב חירום איראן תחנת כוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד