ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הג'וקר" של אביתר

מהי המשמעות? המהלך המפתיע של המאחז החדש

לאחר שתושבי המאחז הגישו השגה, המועצה האזורית שומרון הגישה בקשה לאישור תכנית בניין עיר לישוב אביתר - שמשמעותו היא שייעצרו הליכי האכיפה | ראש המועצה יוסי דגן: "רק החלטה פוליטית מונעת מלהסדיר אותה"

מהי המשמעות? המהלך המפתיע של המאחז החדש
אביתר צילום: באדיבות המצלם

ברקע הפרסום עלות פינוי, בסוף השבוע הקרוב המועצה האזורית שומרון הגישה למנהל האזרחי, בקשה לאישור תוכנית בניין עיר (תב"ע) ליישוב אביתר, זאת כחלק מהמאמצים הנעשים להסדרת הישוב.

התוכנית כוללת תוכנית לבניית 100 יח"ד בשטח של כ 95 דונם, כוללת שטחים חומים על שטח של כ 2.5 דונם ותוכניות לבניית בית כנסת, מועדון, מעונות, גנים וכן שטח של כ 9 דונם לבניית פארקים. התוכנית הוגשה כהרחבה של הישוב כפר תפוח.

משמעות בקשת התב"ע היא שייעצרו כח פעולות האכיפה כלפי הישוב. כך על פי נוהל המנהל האזרחי. בנוסף נקבע כי אם הוגשה תב"ע הריסת המבנים תושהה.

הבקשה לאישור התב"ע, אשר כרוכה בסופו של יום באישור דרג מדיני, הוגשה ביום חמישי האחרון ע"י המועצה האזורית שומרון והונחה בלשכת התכנון האיזורי במנהל האזרחי.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסביר: "המועצה האזורית שומרון הגישה תוכנית מתאר - תב"ע מסודרת לישוב אביתר, לאחר שהוכח מעל לכל ספק שהמקום הזה הוא ללא ספק לא אדמה פרטית של אף אחד, הוא אדמת מדינה, שרק החלטה פוליטית מונעת מלהסדיר אותה".

"ממשלת ישראל אחרי פיגוע כזה קשה צריכה להתרכז מימין ומשמאל ולאשר צעד ערכי ומוסרי, לאמץ את חמישים המשפחות כאן ולהכיר באביתר כישוב מן המניין במדינת ישראל", הוסיף.

הישוב אביתר הוקם לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד, לפני 8 שנים. ובנייתו התחדשה לפני כחודש לאחר רצח יהודה יהודה גוואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח.

כזכור בסוף השבוע תושבי המאחז החדש אביתר הגישו השגה נגד צו החיתום שהוטל על ישובם, זאת כשלטענתם יש כשלים בצו, ולכן צריך לבטלו.

בהשגה, שהגישו עורכי דינם ד"ר חגי ויניצקי וערן בן ארי לאלוף הפיקוד תמיר ידעי, הציגו התושבים את הכשלים המהותיים, שלטענתם, ישנם בצו התיחום ואת הסיבות החוקיות בגינן יש לבטלו.

התושבים טוענים באמצעות פענוח פוליגון בהיקף של 155 דונם, כי האדמה, שעליהם נמצא ישובם, הינה אדמת סקר ולא קרקע פרטית, תצלומים המוכיחים כי הקרקע לא עובדה ב-10 השנים האחרונות ולכן לא יכולה להיות עליה תביעה כלשהי.

יחד עם הפענוח, התושבים מצטטים פסיקת בית המשפט העליון, שלפיה "כאשר מדובר בבינוי על אדמת סקר שיש כוונה של דרג מדיני להסדיר את הבינוי אין לאכוף את צו התיחום".

אביתר פינוי מאחזים יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד