ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לאחר תקריות אנטישמיות

ממשלת גרמניה אסרה להניף את דגל חמאס

לאור מקרי אנטישמיות בשטחה, בעקבות מבצע שומר החומות שכבר הסתיים לו לפני שלושה שבועות, ממשלת גרמניה אישרה לאסור הנפת דגל חמאס במדינה

ממשלת גרמניה אסרה להניף את דגל חמאס
דגל חמאס צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בניסיון להעביר מסר לאזרחים יהודים כי ממשלת גרמניה תגן עליהם לאחר שהתרחשו כמה תקריות אנטישמיות על רקע הפגנות פרו-פלסטיניות בחודש שעבר, כל מפלגות הקואליציה של גרמניה הסכימו לאסור הנפת דגל חמאס.

על פי הדיווח בעיתון Welt am Sonntag אתמול (ראשון), כל מפלגות הקואליציה של גרמניה הסכימו לאסור הנפת דגל חמאס, לאחר מספר אירועים אנטישמיים שאירעו בחודש שעבר בגרמניה במהלך הפגנות נגד ישראל.

הצעה לאסור את הדגל הועלתה במקור על ידי מפלגת האיחוד הנוצרי-דמוקרטי (CDU) של הקנצלרית אנגלה מרקל. "איננו רוצים שדגלי ארגוני הטרור יתנופפו על אדמת גרמניה", אמר תורסטן פריי, סגן דובר הפרלמנט של ארגון המפלגה, ומפלגת בת בווארית נוספת העונה לשם 'האיחוד החברתי הנוצרי'.

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית במרכז-שמאל (SPD), השותפה לקואליציה של מרקל, העלתה חששות חוקתיים, אך בהמשך תמכה ביוזמה. "אני מאוד מרוצה מכך ש-SPD הצטרפה ליוזמה שלנו. בכך אנו יכולים לשלוח מסר ברור לאזרחים היהודים שלנו", הוסיף פריי.

מועמד לתפקיד הקנצלר מטעם מפלגת ה-CDU ארמין לאשט, קרא גם הוא לאסור את דגל חמאס בחודש שעבר בתגובה לפעילות אנטישמית בגרמניה. כזכור בתי כנסת הותקפו, דגלי ישראל נשרפו והשתמשו בהשמצות אנטישמיות בערים ברחבי גרמניה בחודש מאי על רקע הפגנות נגד המלחמה בת 11 הימים של ישראל נגד ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

חמאס אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד