ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
על רקע שיחות הגרעין בוינה

הסנאטור תקף את ביידן: "אין מתונים באיראן, האייתולה הוא נאצי"

סנאטור וותיק תומך ישראל תקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על רצונו להצטרף מחדש להסכם הגרעין באיראן ואמר "אין כזה דבר מתונים בקלפי באיראן, האייתולה הוא נאצי" | כמו כן טען כי המצב מוביל למלחמה

הסנאטור תקף את ביידן: "אין מתונים באיראן, האייתולה הוא נאצי"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תוקף את ממשלו של ג'ו ביידן בעקבות הניסיון שלו להצטרף מחדש להסכם הגרעין עם איראן בעקבות בחירתו של שופט 'תליין' לנשיאות איראן.

ה'ניו יורק פוסט' מציין כי ההתקפה מצד גרהאם מגיעה "בזמן שראש ממשלת ישראל החדש דרש מארה"ב להתעורר בגלל הסכנות שבמשא ומתן עם המשטר האיראני".

"אין מתונים בקלפי באיראן. האייתולה הוא נאצי דתי, הוא שולט במקום, קנאים דתיים מנהלים את איראן. מדוע בכלל אתה רוצה להעניק יכולת העשרה מאסיבית למדינה הגדולה ביותר בעולם שנותנת חסות לטרור", כך תהה גרהאם בראיון אתמול (ראשון) לרשת 'פוקס ניוז'.

גרהאם אמר שהוא חוזה מרוץ חימוש ואולי מלחמה "אם הסכם הגרעין יוחזר בין ארה"ב לבין איראן מ-2015" והוסיף כי "הרעיון לחזור למשא ומתן עם האייתולה ועושי דברו הוא מטורף, הישראלים שונאים את זה, ימין, מרכז, שמאל, גם הערבים מפחדים פחד מוות, הם הולכים להיות במרוץ חימוש הגרעיני".

עוד תהה גראהם מהמהלך של ביידן. "אם תחזור לעסקה הזו עם האיראנים, אתה תערוך מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון ותכניס את ישראל למצב שהם יצטרכו להשתמש בכוח צבאי", אמר.

אנריקה מורה, פקיד בכיר מהאיחוד האירופי שעומד בראש הדיון בין הצדדים, אמר כי "הם קרובים יותר לעסקה, אך אנחנו עדיין לא שם".

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הגיב לדברים ואמר: "האייתוללה חמינאי בסופו של דבר הוא האיש שיקבל את ההחלטה האם איראן מקבלת את האילוצים בתוכנית הגרעין שלה שתבטיח שהיא לא תגיע לנשק גרעיני, זה מה שאנחנו בודקים עכשיו, זה כל מה שאנחנו עושים עכשיו בדיפלומטיה שלנו, ואנחנו נחושים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני אי פעם" אמר. אלטרנטיבה נוספת היא להמשיך ולנהל את מדיניות הממשל לשעבר בנוגע לאיראן, אשר לדבריו "קירבה את איראן לנשק גרעיני ועוד יותר יציבה באזור".

ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני האיתוללה עלי חמינאי לינדזי גרהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד