י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אכזבה מביידן

צבא ארה"ב מוציא מאות חיילים, וכלי טיס מהמזרח התיכון

גורמים רשמיים אמרו כי שר ההגנה לויד אוסטין, אמר לנסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, כי ארה"ב החליטה להוציא כוחות מהאזור, כולל כאלה שמגנים על סעודיה | וגם: מי היריבה החדשה בה מושקע המאמץ המלחמתי?

צבא ארה"ב מוציא מאות חיילים, וכלי טיס  מהמזרח התיכון
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

 

בשיחה שהתקיימה ב-2 ביוני בין נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן לבין שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, אמר האחרון כי ממשל ביידן מצמצם בצורה חדה את מספר מערכות הההגנות השונות של ארה"ב במזרח התיכון.

תוך שינויים משמעותיים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בכל הנוגע למזרח התיכון, ארה"ב מוציאה כוחות צבא מהאזור ומעבירה אותם לאזורים אחרים כמו במזרח אירופה כדי להתמודד עם רוסיה, כמו כן גם סין תקבל יחס שונה ממה שהיא רגילה, וארה"ב מתייחסת לסין כאל 'בעיה', כך אמרו גורמים בממשל ל'וול סטריט ג'ורנל'.


על פי גורמים רשמיים, הפנטגון מוציא סוללות פטריוט ממדינות כולל עירק, כווית, ירדן וערב הסעודית, בנוסף מערכות שונות של נשק הגנתי גם מועברים לאזורים אחרים.

לאחר שארה"ב נסוגה מאפגניסטן, ממשל ביידן רוצה לצבור כוחות נגד סין, המוגדרת כעת כיריבתה הראשית בין המעצמות הגדולות, יותר מרוסיה.

ארה"ב גם מצמצמת את נוכחותה בעירק, שם קיצצה את הכוחות בחצי, ונשארו שם כ-2,500 חיילים, לאחר שגורמים רשמיים קבעו כי כוחות עירקיים יכולים לאבטח את המדינה מפני הטרור.

ארה"ב העבירה סוללות פטריוט לאזור בין איראן לעיראק, לאחר חיסולו של קאסם סלימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, אך הממשל של ביידן מאותת לאיראנים כי פניו לדיאלוג.

הפנטגון גם שלח טילי פטריוט לסעודיה לאחר שמתקן נפט סעודי הותקף על ידי מל"טים איראניים בספטמבר 2019. עכשיו הסוללות יוצאות.

המיליציות הנתמכות על ידי איראן, ומצוידות במל"טים, עדיין מהוות איום על כוחות ארה"ב והקואליציה בעיראק, והם עומדים מאחורי סדרת פיגועי מל"טים בשבועות האחרונים בבגדאד ובצפון עירק. ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי השנה היו יותר מ-100 פיגועים נגד סעודיה.

מערכות כמו הפטריוט אינן מגנות מפני התקפות מל"ט, אך מסייעות בהגנה על כוחות אמריקאים מפני איום טילים בליסטיים. איראן הכחישה כי היא עומדת מאחורי ההתקפות האחרונות.

"אנחנו עדיין מחזיקים עשרות אלפי חיילים באזור, עדיין יש לנו כוחות בעירק ובסוריה, הכוחות האלה לא עוזבים. עדיין יש לנו את הבסיסים שלנו בארצות של השותפים שלנו במפרץ, הם לא נסגרים, יש עדיין נוכחות משמעותית, יציבה משמעותית באזור", כך צוטט פקיד בכיר ב'וול סטריט ג'ורנל'.

צבא ארה''ב המזרח התיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד