י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נפט ו-GPS מזויף

נחשף: כך מממנת איראן את תוכנית הגרעין הסודית

השוק השחור של סין מממן את תוכנית הגרעין של איראן: המדינה שנמצאת תחת סנקציות כמעט הכפילה את צי השייט שלה עם דגלי מדינות אחרות ל-123 בשנה האחרונה, ובכך מתאפשר לה להבריח לסין עד מיליון חביות נפט ליום

נחשף: כך מממנת איראן את תוכנית הגרעין הסודית
אילוסטרציה צילום: pexels

נחשף: איראן מוכרת נפט בשוק השחור לסין כדי לממן את תוכנית הגרעין הסודית שלה: מומחי מודיעין מזהירים כי הצי המורחב של איראן שמוכר נפט בשוק השחור, מגביר את פיתוח יכולתה הגרעינית של איראן למרות סנקציות בינלאומיות.

ה'דיילי מייל' הבריטי חשף, כי הצי האיראני משתמש בשורה של טכניקות כדי להתחמק מסנקציות כשהספינות שלו מפליגות עם מטען בלתי חוקי, כולל רישום ספינות במדינות קטנות ללא יכולת לפקח על מכליות המניפות את דגלן.

עוד נחשף, כי ספינות איראניות מזייפות את ה-GPS המדווח על מיקום הספינה, כך שנראה שהספינה כביכול נמצאת במקום אחר כאשר למעשה הספינה נמצאת באזורים אסורים.

תמונות לוויין שפורסמו ב-Mail on Sunday מראות ספינות בלתי חוקיות כביכול מזייפות מיקום בחודש שעבר, ואחרות נוסעות להעמיס נפט לספינות סיניות בים הדרומי של סין.

אוניות משתמשות גם בהחלפת דגלים, כדי להחליף את רישומן בין מדינות ולהסוות את זהותן. הסנקציות האמריקניות נועדו לעצור את איראן לממן טרור בינלאומי ופיתוח תוכנית הגרעין שלה, ואוסרות על איראן למכור נפט לחו"ל.

אך סין התנגדה לאיסור והגדילה את הפעילות החשאית שלה ף בחצי השנה האחרונה, כדי לסייע לפעילות הגרעינית של איראן, .
זאת, סין התנגדה לאיסור והגדילה את ההתמודדות החשאית שלה בים בחצי השנה האחרונה כדי לסייע לאיראן בפעילות הגרעינית שלה, על פי הדיווחים סין קנתה בממוצע 700,000 חביות נפט איראני בלתי חוקי ביום עד אפריל, והגיעה לשיאה במיליון חביות, מה שהפך אותה ללקוחה הראשית של טהרן.

איראן סין נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד