י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך הפך האברך מליקווד לאחד מגדולי הזמר החסידי • ראיונות חג

הוא לומד בכולל בלייקווד ובשעות הערב מכבד את ה' מגרונו ומשמח חתנים וכלות • את 'הגומל' הוא ביצע לאחר שהיה עד לתאונת דרכים בה ניצלו בנס בני משפחה • דוד גבאי מדבר על עולם הנגינה ועל אלבומו החדש "ארץ ישראל", שבעקבותיו הוא שוקל לעלות ארצה

כך הפך האברך מליקווד לאחד מגדולי הזמר החסידי • ראיונות חג



דוד גאי ביקר בישראל והפך ליומיים להיט תקשורת,לפניכם הראיון המלא אצל יקי אדמקר ברדיו קול ברמה והריאון המלא של חנני בלייך ב'קו עיתונות' ( כולל קטעים שלא נכנסו לעיתון )



לפני כשנה וחצי, כאשר סיים הזמר דוד גבאי לשיר באחת החתונות בהן הוא שר מידי יום, חזר עם מכוניתו לליקווד, מקום מגוריו. "זה היה באחת בלילה. אני נוסע על הדרך, ולפני נוסע מיני-ואן שמזגזג על הכביש ימינה ושמאלה. צפצפתי לו, וניסיתי להמשיך בדרכי, מסוכן לנהוג ליד אחד כזה. אחרי כמה דקות שהוא ממשיך לנסוע כך, הוא עבר שוב לידי ועקף אותי. היו שם שני מסלולי נסיעה, אחד הלוך ואחד חזור, שביניהם הפרידה תעלה עם דשא. פתאום, הרכב התגלגל לתוך התעלה והתהפך שם כמה וכמה פעמים. זה היה דבר נורא לראות אותו. עצרתי, יצאתי מהאוטו ורצתי למטה, הייתי בטוח שאראה שם אנשים מתים. אני יורד, ואני רואה יהודי חסיד שיוצא ורץ מהרכב. אני מתקרב ומסתכל, ורואה את אשתו ברכב כשהיא מחזיקה תינוק, ואיתם ברכב עוד שישה ילדים.

"נבהלתי. שאלתי מיד אם כולם בסדר. הם היו בהלם, לא ידעו מה קרה. אבל ברוך ה' התברר שלא קרה כלום לאף אחד מהם, אפילו לא פצע או שריטה קטנה. כלום. רק החלונות התנפצו, והרכב כאמור התהפך. נשארתי שם, לקחתי את אשתו וכמה מילדיו ברכבי, נתתי לו כמובן את מספר הטלפון שלי והסעתי אותם לביתם.

"בערב ראש השנה שעבר, צלצל אליי אותו יהודי, כשהוא אומר שהוא רק רוצה לאחל לי שנה טובה ולהודות לי שוב על מה שעשיתי עבורו. אמרתי לו: 'אתה היית עושה אותו הדבר גם בשבילי. אבל עכשיו, כשאתה כבר על הקו, אני רוצה לשאול אותך משהו. נס כזה לא קורה לאדם פשוט. תגיד לי מי אתה או אביך או סבך. איזו זכות יש לך שכך ניצלת? תסביר לי. כבר כמה חודשים שאני חושב איזו זכות יש לאדם שזה קורה לו'. והוא אמר לי כך: 'דוד, אתה לא צודק. אגיד לך למה זה קרה כך: הקב"ה כולו טוב, נותן לנו כל-טוב למרות שלא מגיע לנו שום דבר. אדם יכול להגיד לעצמו, אני צדיק גדול, נתתי שבוע שעבר צדקה וכו'. אבל האמת היא שלי אין אף זכות שאני יכול להזכיר שבגללה אירע הנס. זה היה נס גמור שקרה רק מהטוב של ה''.

"ואז חשבתי לעצמי שאלו ממש המילים של 'הגומל לחייבים טובות' (מילות אחד השירים-הלהיטים הגדולים של גבאי). אנחנו תמיד חייבים לקב"ה ולא מגיע לנו כלום, ובכל זאת מקבלים כל טוב. חשבתי על השיר הזה, וכך זה נכנס לי חזק למח. מעט לאחר מכן הגיע לביתי אותו יהודי והביא לנו פלטת עוגות, ואז רצתי לרכב שלי והבאתי לו את הדיסק הקודם שלי, 'אמר דוד', ואמרתי לו: השיר הראשון, 'הגומל' – זה בשבילך!".





דוד גבאי שהה השבוע בישראל, כשהוא חובק את אלבומו החדש, "ארץ ישראל", וחולם לעלות ארצה. במהלך הראיון עמו הוא חוזר שוב ושוב על הערגה לארץ ישראל, ועל תכניותיו בכל מה שקשור לארץ. "ארץ ישראל" הוא האלבום השלישי שלו, לאחר שניים אחרים מוצלחים לא פחות, "לגבי", ו"אמר דוד", מתוכם חלק גדול מהשירים נהיה ללהיטים.

גבאי, לעומת כמעט כל הזמרים האחרים, מספר כי הוא ממש לא התחיל לשיר בתור ילד. "אף פעם לא שרתי בתור ילד ולא הייתי בשום 'פרחי', הייתי ביישן. רק כאשר נהייתי לבר-מצווה והתחלתי לקרוא בתורה ולשמש כשליח-ציבור, גיליתי שאני אוהב להשתמש בקולי והתלהבתי מהעניין. בגיל 14 התחלתי לנגן על קלידים, והוריי קנו לי את האורגן הראשון, בו השקעתי הרבה זמן, רציתי להבין במוזיקה". במשך הזמן הוא התחתן, אחרי לימודיו בישיבת "נר-ישראל" בבולטימור, וחיפש לעצמו פרנסה, והתחיל לנגן ולשיר באירועים שונים כקלידן שגם שר, "וואן מן בנד" – כפי שזה מכונה בארה"ב. "ואחרי כמה חודשים החלטתי שאני רוצה רק לשיר, כי בעתיד של זמר יהיה לי הרבה יותר פוטנציאל".



אז למה לא הקמת תזמורת?

"כי זה הרבה עבודה. זה אולי נראה כמו אותה תעשייה אך זו לא אותה תעשייה, כי אם אני זמר אני רוצה להיות מרוכז בלשיר. תראה, אם מישהו מתקשר להזמין אותי לשיר בחתונה, אני שואל מי התזמורת, ואם כבר קבעו עם מישהו אין בעיה, אבל אם לא - אני מביא איתי את הנגנים, וזאת משום שלכל זמר עדיף להיות עם התזמורת שלו, שנגניה מכירים אותו והוא אותם. אבל ללכת אחרי חתנים – זה לוקח הרבה זמן".

כך שר גבאי בחתונות ואירועים במשך כ-4-5 שנים, ואז החליט שהגיע הזמן להוציא דיסק. הוא נפגש עם גדעון לוין, שגבאי מסכים לקביעה שהוא 'גילה' אותו לקהל, ובהמשך שר באלבום שהוציא לוין, "הטובים שבטובים 2", בו השתתפו גדולי הזמר החסידי, כמו מרדכי בן-דוד, יעקב שוואקי וליפא שמעלצר כשלצידם האברך הצעיר דוד גבאי, ששר את "שיר המעלות" בדואט עם לוין. "אחרי כן פגשתי את איצי בולד (מלחין מפורסם, שהלחין בין השאר את 'פיה פתחה' הידוע והותיק, ששר מנדי וולד – ח.ב.) ויחד אתו עשיתי את הדיסק הראשון שלי". התחלת בטוב ביותר, אנחנו מעירים, וגבאי מהנהן בהסכמה. באלבום הזה, "לגבי", היו להיטים רבים, כמו "לגבי" - בעיבוד האירי המיוחד של בולד, "אב הרחמים" ו"ירושלים הבנויה". בעת העבודה על הדיסק הזה, פגש גבאי חבר בשם אבי ניומרק, והוא הפיק לו בפועל את הדיסק הראשון, כמו גם את השני, בהמשך. "אחרי הדיסק השני נפרדתי מניומרק, כי החלטתי לעשות את הדיסק השלישי לבד". אבל רק לאחר הדיסק השני החל לבוא לארץ לאירועים ומופעים.

אחרי שאת רוב הדיסק הראשון הלחין ועיבד בולד, השני - "אמר דוד" - כבר היה מגוון יותר מבחינת רשימת המוזיקאים שעבדו עליו. "היו בו יותר מלחינים ומעבדים", מציין גבאי. את רוב השירים הלחין אלימלך בלומשטיין, צעיר אמריקאי שגר תקופה בארץ והלחין להיטים רבים לשלומי דקס, בני פרידמן ועוד, ואברהם פריד ויעקב שוואקי רכשו ממנו לחנים לאלבומיהם הקרובים. את העיבודים עשו המעבדים הותיקים ישראל לאם הקלאסי, ולייב יעקב ריגלר הישן והטוב, שעיבד כמה מהלהיטים הישנים של "פרחי לונדון".

אנחנו שואלים את גבאי על ההבדל שקיים בין הדיסק הראשון לשני, כאשר הראשון מכיל שירים חסידיים סטנדרטים, והשני שירים מורכבים יותר. "אני וניומרק שמענו את השירים יחד והחלטנו יחד, כאשר מכיוון שהדיסק הוא שלי אני החלטתי את ההחלטות האחרונות. רציתי לשנות דברים מהדיסק הראשון. עד הדיסק השני גם אף פעם לא הייתי בארץ לשיר, ולא קלטתי מה שומעים ואוהבים בישראל, למה מאזינים. השני אכן היה מחובר יותר לאמריקאים, לבני-ישיבות ולמבינים במוזיקה. עבדנו עליו הרבה עם המעבדים שישבנו איתם". גם מהדיסק הזה צמחו מספר להיטים מפורסמים, כמו "הגומל", שהוזכר בראשית הכתבה, "ברכות אביך" ו"דאוון פור מי" באנגלית עליו יש סיפור מיוחד אותו תוכלו לקרוא בהמשך.

ומה ההבדל בין הדיסק הראשון שלך, לחדש? הקשינו. "אני מאד שמח עם הראשון, זה הראשון! אף פעם לא אשכח את חווית הפעם הראשונה שהפקתי דיסק. הפעם השנייה כבר הייתה עוד יותר למעלה, אבל את השלישי עשיתי לבד. החלטתי את כל ההחלטות לבד, ואני זה שבחרתי את כל השירים, כך שבדיסק החדש – זה ממש אני שמדבר אליכם. אין כמו ההרגשה הזו שאתה עושה הכל לבד, ואני ממש שמח עם התוצאה". הוא עצמו כמעט ולא מלחין, ורק בדיסק הראשון יש לחן שהלחין, "מי אדיר". למה אתה לא מלחין יותר? שאלנו. "כל פעם שאני יושב אני מרגיש כמו שאני דוחף יותר מידי וזה קשה לי. אבל כשאני יושב למשל עם איצי בולד או יוסי גרין, אני נותן להם את הכיוון להיכן ללכת, כיוון אליו יותר קשה לי להגיע בעצמי - כי אז אתה מסופק אם אתה אוהב את הלחן כי אתה עשית אותו, או כי הוא באמת טוב. אבל כשאני עם איצי ויוסי וכל השאר, אני מרגיש יותר בטוח, כי הם יותר מבינים בלחנים ואני רק מדריך אותם להיכן ללכת".

בכל אחד מהאלבומים שלו, יש משחק מילים עם השם שלו. הראשון – "לגבי", נשמע (לפחות לאמריקאים) כמו שם משפחתו, גבאי. השני נקרא "אמר דוד", כאשר דוד הוא שמו הפרטי. בשם האלבום החדש, "ארץ ישראל", כבר אמנם אין קשר לשמו, אך בדיסק עצמו, בשיר "מי שבירך", תוכלו לשמוע בכל זאת גימיק מעניין על שם משפחתו, "גבאי". מה פשר העניין? "לחדש קראתי ארץ ישראל כי התחברתי לארץ והרגשתי כאן ממש מיוחד. לקחתי את השיר הזה בגלל מילותיו. באשר ל"מי שבירך", זהו 'שטיק' שרציתי לעשות, אך לא בשם הדיסק. גם ב'אמר דוד' לא קראתי לו כך בגלל שמי. בכלל לא ידעתי שיש שיר בשם הזה עד שכל השירים היו מוכנים, ואז כשהתלבטתי אם לקרוא לו 'הגומל', 'דן דן' או 'ברכות אביך', החלטתי לקרוא לו 'אמר דוד'".

אגב, לפני "לגבי" הוא שר דיסק שלם נוסף - את כל השירים בדיסק שהוציא ר' שמואל ברזיל (המלחין של אלבומי "רגש"), "כי אתה עימדי", לאחר שברזיל פנה אליו שישיר באלבום את השירים שהלחין. "בדיסק הזה היו יותר שירים שקטים, עם טעם 'ישיביש'. והרב ברזיל עצמו שר איתי גם בכמה מהשירים. אני אוהב את הדיסק הזה וגאה בו".

השיחה בינינו לגבאי מתנהלת בעברית, ואנחנו תמהים על העברית הטובה כל-כך שבפיו. "אמנם נולדתי וגדלתי בארה"ב", הוא מסביר, "אבל ההורים שלי ישראלים ובבית דיברו בעברית. כל פעם שלא רצו שנבין – דיברו בעברית, וברוך ה' אחרי כמה שנים 'שברנו את הקוד' ולמדנו את השפה מעצמנו".

כיום לומד גבאי במשך שעות הבוקר עד הצהריים בכולל אברכים בליקווד, בערב הוא שר, כשבין לבין הוא מקליט באולפנים שירים לאלבומיו. בשנתיים-שלוש האחרונות הוא התחבר מאד לארץ, בין השאר עם תזמורת המנגנים שעובדת אתו בשיתוף פעולה. הוא שר משיריה באלבומה, התארח ב'קומזינג' שהוציאה, ומוישי רוט, מנהל 'המנגנים', אף עשה כמה עיבודים לאלבומו האחרון והקודם. מה פשר החיבור שלך לארץ? אנחנו שואלים. "אף פעם לא פתחתי את הדלת הזו והייתה לי ההזדמנות לכך אחרי שהדיסק השני שלי יצא. נפגשתי עם כמה אנשים והגעתי לארץ לכמה אירועים וחתונות".

מאז הוא כרך קשר עבה עם הארץ, עד שקרא לאלבומו הנוכחי, כאמור, "ארץ ישראל". "אבל התגובה שהכי חזרה על עצמה בנוגע אליו, הייתה בדבר המסגד שבולט בתמונה שבעטיפה", הוא צוחק.

בארה"ב ובחו"ל הוא נחשב לזמר גדול. בין השאר הופיע מעל במת "האסק" הנחשבת, ועם כל גדולי הזמר – מרדכי בן-דוד, אברהם פריד (עמו הופיע בארץ), יעקב שוואקי וליפא שמלצער. הזמר החסידי האהוב עליו הוא פריד. "על השירים שלו גדלתי, והוא גם אדם ממש אמיתי וצדיק, יש לו חיוך אמיתי. כבר בפעם הראשונה שפגשתי אותו, עוד לפני 'לגבי', הוא איחל לי בהצלחה". מה היעד הבא שלך? אנחנו שואלים. "ארץ ישרואאל" – הוא שר לנו את שיר הנושא מהאלבום החדש. "אני רוצה לעשות גם פה הופעות ולהכניס את השירים שלי ללב האנשים כאן לעורר אותם, ולשמח באירועים". את הדיסק החדש, כשמו, עשה גם עם הרבה יותר יוצרים מישראל, וכמעט כל הנגינה הוקלטה כאן. זה היה במכוון? אנחנו שואלים. "במשך החיים פוגשים אנשים אחרים, תמיד מתחדשים קשרים ואנשים חדשים נכנסים לחיי ומשפיעים עליי. תמיד רציתי לעבוד עם אדם כמו מוישי רוט", הוא אומר. "השתמשתי בו רק לעיבודי מקהלות בדיסק הקודם, ובחדש כבר גם לעיבודים מוזיקליים".

בין שאר היוצרים הישראליים ניתן למנות גם את עמי כהן שעיבד עיבוד מזרחי באלבום החדש, את אלי לאופר שהלחין, ואת יעקב בן-שבת, אברך כולל מהארץ, ששלח לגבאי לחן, והוא התלהב ממנו ושילב אותו באלבום. בנוסף, הנגנים כאמור, מהארץ. "יש כאן הרבה מקצוענים ואין מה להשוות את איכות הנגנים כאן עם אלה מארה"ב". עם מי אתה מתייעץ במה שקשור למוזיקה? שאלנו. "עם אוזניים של המון העם. אני אוהב את זה שאינו מפיק או איש אולפן, ואני שואל אם הוא חושב שהשיר ילך בחתונות. בנוסף אני מתייעץ עם אשתי, חברים ואנשים מתעשיית המוזיקה". בכל מה שקשור להופעות ושאלות הלכתיות אחרות, הוא שואל מתייעץ עם רבו מליקווד. "כשיש לך את הכוונות הנכונות ואתה עושה הכל לשם שמים ורק רוצה לשמח את האנשים במוזיקה חסידית, ברוך ה' הכל הולך כפי שצריך".



אתה קורא לאלבום "ארץ ישראל", אבל גר בחו"ל. אין בזה טעם לפגם?

הוא צוחק, אבל מרצין ואומר: "הארץ זה החלום שלי ממש. כל פעם שאני בא לכאן יש לי התעוררות אותה אני לא שוכח והיא נשארת בראשי. גם כשאני בארה"ב אני חושב על הארץ, מה שאף פעם לא היה לי, לא הייתי כזה. בכל פעם שאני בא לארץ, אני מתאהב בה יותר ויותר, וכשאני חוזר אני אומר לאשתי: 'אנחנו צריכים לחשוב על-זה!'. הסתובבתי היום בהרבה מקומות בארץ, 'אשא עיניי אל ההרים', אתה פונה לשמים ומרגיש משהו. לא יודע איך הישראלים מרגישים, אבל אני שבא מחו"ל, מרגיש שהשכינה ממש פה, כאילו הקב"ה מביט עלינו ושומר עלינו כאן".

כשהוא מדבר על הקהל הישראלי, הוא מתלהב. "אין על הקהל הזה. יש כאן תרבות אחרת. יש תחנות רדיו שאין בארה"ב. פה חיים, נושמים ואוכלים עם המוזיקה. אין מה להשוות את זה לארה"ב שם יש רק תחנת רדיו אחת עם שעות מיוחדות למוזיקה חסידית. אז אמנם אוהבים שם מוזיקה ומוכרים דיסקים ויש שוק גדול, אבל זה לא אותו דבר כמו בישראל". האם הדיסק הזה הוא יותר 'ישראלי' מהקודמים? ביקשנו לדעת. "אני מרגיש שהוא מדבר לישראלים הרבה יותר מהקודמים שלי. יש את החתימה שלי ששומעים בכל שיר, אבל יש גם סגנון אחר בכל שיר".

בין שאר השירים נמצא בדיסק החדש גם שיר מרגש ומיוחד שכבר נהפך ללהיט לאחר שהושר ב'קומזינג' של תזמורת המנגנים, "בין האולם ולמזבח", בלחן של ר' נח פלאי, אחיו של המלחין ר' הלל. "שמעתי את השיר לראשונה באולפן של מוישי רוט, והייתי צריך לשמוע אותו עוד מספר פעמים, ידעתי שיש בו משהו. כשעזבתי את האולפן לקחתי את הדיסק עם הלחן והתלהבתי ממנו, הוא דיבר אליי. מנהלי 'המנגנים', שלום וגשל ומוישי רוט, צלצלו אליי אז שהם עורכים את ה'קומזינג' (שהייתה מין הופעה סגורה שצולמה והוקלטה), והזמינו אותי לשיר שם. אחי התחתן בארץ באותו שבוע ובאתי לכאן, והם סידרו שהקומזינג יהיה באותו שבוע. וכשידעתי שאהיה שם, הצעתי להם לשיר לראשונה את השיר בערב הזה לפני שהדיסק שלי יוצא, והם מאד שמחו על כך". מאותו דיסק של המנגנים נהיה השיר ללהיט, כאשר כעת הוא זוכה לביצוע בגירסת אולפן חדשה, באלבומו החדש של גבאי. את מילות השיר "בין האולם" קראנו לא מכבר, בהפטרת שבת-שובה. "המילים שלו נכונות מהזמן של יואל הנביא ועד לזמננו, 'אל תיתן נחלתך לחרפה', וזה עוד מסר של הדיסק ארץ-ישראל שאני מתחבר אליו".

על הדיסק החדש עבד כשנתיים וחצי. מיד לאחר צאת האלבום הקודם, כבר החל בבחירת השירים החדשים, עבודה שלקחה כמעט שנה וחצי, "כי הדיסק צריך להיות מושקע ועם השירים הנכונים", הוא מסביר לפליאתנו, "ואני אכן חושב שיש כאן 11 להיטים". בדיסק יש הרבה סגנונות, כדרכו של גבאי. "השיר 'ארץ ישראל' מזכיר את 5 הדקות האחרונות של הטיסה לארץ לפני שיורדים. אתה כבר למטה מהעננים ורואה את הארץ, ויש לך מרץ לרדת מהמטוס, לראות את הרצפה ולפנות לשמים. זו התרגשות שהייתה לי בפעם הראשונה, ומאז בכל פעם שאני מגיע לארץ. השיר הוא ביטוי והסבר של הרגש הזה". בין המלחינים באלבום ניתן למצוא את יוסי גרין, ברוך לוין, אלימלך בלומשטיין, את אלה שהזכרנו קודם ועוד. שני שירי שבת חדשים משולבים בדיסק. "אני לא חושב שהרבה זמרים עושים זאת לאחרונה. רובם מלחינים פסוקים מהתנ"ך והתפילה, ופחות מזמירות שבת". באחד מהשירים ניתן למצוא עיבוד אירי סוער (כמותו עובד השיר "לגבי" מהאלבום הראשון), אותו עיבד לייב יעקב ריגלר, מעבד ידוע מהארץ שגר בעיר העתיקה בירושלים. גבאי מספר שהדיסק החדש נמכר טוב בארץ, ובניו-יורק הוא אף מוכר יותר מהראשון והשני שלו.

בחתונות הוא ידוע כזמר מרקיד ששר עם הרבה 'לייבעדיג'. "כשאני נמצא בחתונה אני נותן את כל נשמתי לשמח את החתן והכלה בשירתי. בשיר 'כיצד מרקדין' אני תמיד נכנס לרקוד עם החתן, וגם על הבמה אני משתדל להיות שמח ואנרגטי. זו לא הופעה, ומה שאני מרגיש אני עושה. אם איני מרגיש שהקהל יעריך את מה שאני אעשה, אני יותר שקט, ושר באותו מקום, אבל בעיקר - אני מנסה לעשות לייבעדיג". בישראל הוא עבד בין השאר עם תזמורות המנגנים, אריק דביר, אלי לאופר, יובל סטופל ושי ברק.



מה הבשורה שאתה מביא איתך, מה מייחד אותך על פני שאר הזמרים?

"יש קהילה של הזמרים, ואני הגבאי"... הוא משיב וכולנו צוחקים, אבל ברצינות הוא אומר שהוא מביא איתו לכל הופעה את אישיותו. "הכי קל לעבוד איתי. אני עובד עם כולם, מחייך כל הזמן ונותן מחמאות למוזיקאים שעובדים איתי, שתהיה אווירה טובה בבמה, וזה עושה את הערב שונה. אני לא זמר שעושה את שלו והולך הביתה. אני לוחץ ידיים לנגנים, מחייך, וזה מספיק להם. הרבה פעמים באירועים אני אומר גם את שמותיהם, והם נהנים מזה".

למרות ההזמנות הרבות, הוא מנסה להוריד קצת מהשירה בחתונות, ולמתג את עצמו כזמר בהופעות. "אבל אין קשר. אני יכול לעשות הופעות וגם חתונות – מה שמזמינים". בחול המועד הקרוב הוא יופיע עם מקהלת הילדים ה'ישיבה-בויס' בארה"ב, אבל גם בארץ הוא מתכנן הופעות וכבר דיבר על כך עם כמה גורמים, זאת לאחר שכבר הופיע כאן בעבר כמה וכמה פעמים בהופעות גדולות.

הוא מרבה להופיע בפני ילדים חולים, לא עלינו, ובקשר לכך יש לו סיפור מיוחד. לפני זמן מה נסע לפלורידה לשבת, בשל הופעה שהייתה לו שם במוצ"ש. "בשכונה בה הייתי, הייתה ילדה שהייתה בקומה, אבל הרופאים אמרו שהיא יודעת מי נמצא לידה, למרות שהיא לא זזה כלל או פתחה עיניים. היא הייתה רק שוכבת במיטה. אמרו לה שאני בא אליה. בשבת אכן הגעתי לשם לשיר עם כמה בחורים מהשכונה, ואביה אמר לי שהיא מזיזה את אצבעות הרגליים לפעמים, כשאביה או אמה מחבקים אותה. התחלתי לשיר, ושיר אחרי שיר היא לא הפסיקה להזיז את האצבעות, כשהוריה לא מאמינים. אני רואה את זה כנס ממש, כי זה לא קרה לאף אחד אחר נוסף ממשפחתה שלה. אם בכל זאת היא הזיזה את האצבעות, זה מראה שכח הנגינה הוא למעלה מדיבורים, וכמו שמובא בספרים, וזה אירוע שמאד ריגש אותי".

לסיום, משתף אותנו גבאי בסיפור מדהים שקשור בשירו מהאלבום הקודם, "דוואן פור מי". "בשיר מדובר על שני חברים שגדלו יחד, עברו ישיבה יחד ועשו הרבה דברים ביחד ולבסוף התנתקו. שניהם התחתנו, ואחרי כמה שנים אחד מהם קיבל מכתב מהשני: 'לשנינו אין עדיין ילדים', כתב לו החבר. 'אני מתפלל בכל יום כדי שיהיה לנו ילדים, וגם אתה מתפלל כל כך כל יום. יש מאמר חז"ל – כל המתפלל בעד חברו נענה תחילה, אז בא נתפלל כל אחד בעבור השני ובעז"ה ניוושע. וזה מה שאכן אירע לבסוף, לאחד נולדו תאומים ולשני בן. זהו סיפור אמיתי, ורק את שמות החברים שינינו בשיר.

"יש אדם בבורו-פארק שהיה לו ילד חולה, ואחרי שהדיסק יצא הוא שמע את השיר, ואמר לעצמו: 'גבאי שר על 'כל המתפלל על חברו', ואנחנו - צריכים לעשות ארגון', והוא אכן הקים ארגון בשם 'דאוון פור מי' של תפילה בעבור השני. הוא בעצמו גם ניסה את זה, התפלל עבור אחר שהיה חולה או שילדו היה חולה, וההוא התפללו עבור ילדו – וילדו ברוך ה' נרפא. היום כבר יש למעלה מ-4000 איש שרשומים בארגון. למשל, מי שצריך שידוך, רושם את שמו ומקבל שם של אחר שצריך שידוך להתפלל עבורו, ולהיפך, נותנים להם 10 פרקי תהילים להגיד אחד על השני מידי יום, ואת הדיסק עם השיר שלי. כל זה בעקבות ובגלל השיר שהוצאתי, וראשי הארגון (שאגב קיבלו מכתב המלצה חם מרבני ארה"ב – ח.ב.) ממליצים לשמוע את השיר הזה שעורר אותם.

"השירים 'לגבי' ו'הגומל', אנשים אומרים שהם שירים מדהימים, אבל אני אומר שאחרי מאה ועשרים אני אקח איתי לשמים את הזכויות של הלמעלה מ-4,000 איש שגומרים תהלים מאות פעמים ביום, בזכות השיר שלי".

























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד