י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר חדש בפתח?

האתגר הבא של רה"מ בנט: האגף הימני בקואליציה מעורר קשיים

ברקע המחלוקת בקואליציה סביב חוק האזרחות שיוגש השבוע להצבעה במליאה, האגף הימני מעוניין לדחות עד להתבהרות המחלוקת סביב הבעלות של הקרקע, את פינוי המאחז אביתר | שר הביטחון מצידו, מתנגד לעניין | עוד דרישה: להסדיר 2-3 ישובים מהתיישבות הצעירה

האתגר הבא של רה"מ בנט: האגף הימני בקואליציה מעורר קשיים
בנט לפיד וגנץ במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מעל לשבוע מאז השבעת ממשלת השינוי, והמשברים לא מפסיקים לצוץ, כשאמש (ראשון) דווח כי האגף הימני בקואליציה מעוניין לקדם כמה נושאים ימניים.

על פי הדיווח ב'חדשות 13', האגף הימני, הכולל בין היתר את שקד ואלקין, שעל פי מספר דיווחים לא היו שלמים עם הקמת בממשלת השינוי, דורשים כעת מהממשלה שתי דרישות, זאת ככל הנראה כדי לתת תוצאות לבייס.

אחת הדרישות של האגף הימני היא להכיר בשנים-שלושה ישובים, שמיוחסים להתיישבות הצעירה, אותם בנט התחייב בקמפיין הבחירות להסדיר כבר ביומו הראשון כראש ממשלת ישראל, אך לא מימש את ההבטחה.

דרישה נוספת שלהם היא לא למהר עם פינוי המאחז החדש אביתר, ולחכות שמהחלקות סביב בעלות האדמות - פרטית או שייכת למדינה, יתבהרו, ובינתיים להשאיר את התושבים לגור שם. מערכת הביטחון ושר הביטחון בני גנץ לא אהבו את העמדה.

בתוך כך, השבוע בקואליציה מתכננים לעלות להצבעה את חוק האזרחות, שמונע מפלסטינים ואזרחים ערבים המקימים משפחה להתאחד בישראל, חוק שהקואליציה אמורה להעביר כהוראת שעה, אלא שחלקים מתוכה מתנגדים לחוק.

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת 'העבודה', שעוררה סערה בעבר בשל אמירותיה, הודיעה כי תתנגד לחוק ותצביע נגד עמדת הקואליציה בה היא חברה. בכך, מצטרפת מראענה אל חברי מפגלת רע"מ, שקיבלו חופש הצבעה על החוק.

עוד חברים בקואליציה שהודיעו כי הם נגד חוק האזרחות הם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' וחבר הכנסת מוסי רז, ששניהם ממפלגת 'מרצ', שלא קיבלה אישור לחופש הצבעה בחוק.

בקואליציה, שמונה 60 חברים בלבד, מצפים מהאופוזיציה הימנית, שתומכת בחוק והצביעה בעדו בעבר, להילחץ לעזרם ולתמוך בחוק במליאה. אך האחרונים אינם ששים לעזור וכבר הודיעו כי יעלו להצבעה את חוק יסוד ההגירה, שהוא מקבע את חוק האזרחות וכך בעתיד לא יצטרכו הוראת שעה בכל שנה.

נפתלי בנט בני גנץ זאב אלקין אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד