ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מוחקים את ההיסטוריה שלנו"

בניין הטלוויזיה ייהרס: החרדים חוגגים - אנשי התקשורת מקוננים

בניין הטלוויזיה של רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים ייהרס לטובת בניית פרויקט מגורים למגזר החרדי. אנשי תקשורת שעבדו במקום קובלים על הפיכתו של האתר לפרויקט מגורים

בניין הטלוויזיה ייהרס: החרדים חוגגים - אנשי התקשורת מקוננים
האוהל של באיאן במתחם רשות השידור צילום: באדיבות המצלם

בניין הטלוויזיה של רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים ייהרס מחר (שלישי) לטובת בניית פרויקט מגורים יוקרתי למגזר החרדי. בדיווח שפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות' צוטטו אנשי תקשורת הקובלים על הריסתו של האתר והפיכתו לפרויקט מגורים.

מדובר בבניין שבו פעל ערוץ 1 מ-1968 .במשך עשרות שנים הוא היה היחידי שסיפק שידורי טלוויזיה בישראל. אפשרויות אחרות לא היו. ההריסה תבוצע באמצעות דחפורים, ועל החורבות יוקם פרויקט מגורים יוקרתי למגזר החרדי.

מדובר בבניין ספוג היסטוריה חדשותית וטלוויזיונית. משם שודרו בלעדית ראיונות עם ראשי מדינה ואירועים ששינו את פניה של ישראל ואת פני העולם, זאת לצד תוכניות מיתולוגיות כמו הסאטירה "ניקוי ראש".

המהפך הראשון של הבניין היה עם הקמת "כאן" במקום רשות השידור. שידורי כאן מתבצעים משכונת גבעת שאול בירושלים. כעת מגיע המהפך השני והוא גורם לעצב בקרב ותיקי רוממה.

דליה מזור, מגישת מהדורת החדשות מבט, אמרה ל'ידיעות אחרונות': "זאת ממש מכה בלב. כאילו הורסים את הטלוויזיה פעמיים. פעם אחת כשסגרו את רשות השידור ופעם שנייה עכשיו. עברתי ליד הבניין לפני כמה חודשים וראיתי את העזובה. נעמדתי וצילמתי כי זה ממש היה פצע. מוחקים שוב את ההיסטוריה שלנו".

יעקב אחימאיר, מבכירי אנשי התקשורת בערוץ 1 ובכלי תקשורת נוספים בארץ ובעולם, צוטט גם הוא בדיווח: "אחרי ביטול רשות השידור הריסת הבניין היא הביטוי הפיזי לכך. זה היה הבית השני שלי ולכן הריסתו כואבת מאוד. אולי היה אפשר להפוך אותו למוזיאון למסורת השידור. יצר ההרס גבר על הכול".

רשות השידור בניין תחנת טלוויזיה שכונת רוממה חרדים יעקב אחימאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד