י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אסתר המלכה נגד הגרעין האיראני

חיידר מוסלחי שר המודיעין האיראני הודיע על מעצר חשודים ראשונים בפרשת התולעת "סטוקנס". בינתיים מתברר כי אחד מרכיבי התולעת מכיל התייחסות להדסה היא אסתר מהמגילה שלחמה נגד המן הפרסי

אסתר המלכה נגד הגרעין האיראני



האיראנים ממשיכים אמנם להכחיש, אבל השמועות והדיווחים ממשיכים להגיע: וירוס מחשבים בשם "סטוקסנט" פגע בצצנטריפוגות של נתנז שמספרן ירד בשנה האחרונה. וראש סוכנות הגרעין במדינה אף הודה שחיבור הכור לרשת החשמל תתאחר.

חיידר מוסלחי שר המודיעין האיראני, גם הודיע על מעצר חשודים ראשונים בפרשת התולעת ואמר כי "איראן מוכנה למלחמה נגד אויביה ברשת וכי יש לה היכולת להתמודד עימם".

עכשיו טוענים חוקרים שצוטטו ב'ניו יורק טיימס', כי גילו בלב הקוד של וירוס המחשב את השם הדסה היא אסתר ממגילת אסתר.

את הגילוי חשף המומחה הגרמני לאבטחת מחשבים, ראלף לנגנר שהיה גם הראשון שפרסם כי מטרת התולעת הייתה חבלה. לדבריו בליבת תוכנת הוירוס מצוי קובץ בשם "מירטוס" שפירושו באנגלית הדס, שמומחים לאבטחת מחשבים מתייחסים אליה כרמז לשם אסתר.

גם מומחי חברת "סימנטק" מזכירים רמז נוסף והוא התאריך ה-9 במאי 1979, שזוהה כתאריך ייחוס בקוד של הווירוס. לטענתם, ההיקש הלוגי היחיד שנמצא להסביר את התאריך שהוטמע בקוד הווירוס הוא התאריך שבו תעשיין יהודי עשיר, חביב אלקאניאן, הוצא להורג על ידי שלטון האייתולות החדש באיראן לאחר המהפכה שאירעה באותה שנה.

לטענת המומחים, ניתן לראות בכך עוד רמז למוצא מתכנני התולעת בישראל, אך שגורמי מודיעין ישראליים סירבו להתייחס לנושא.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד