ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עימותים בוועדה המסדרת

"ילדה קטנה": חה"כ פרוש תקף את סילמן

ברקע המשבר בקואליציה סביב חוק האזרחות, היום שוב נרשמו מהומות בוועדה המסדרת - כשבתוך המהומה חה"כ פרוש כינה את יו"ר הועדה סילמן 'ילדה קטנה', והוצא מהדיון 

"ילדה קטנה": חה"כ פרוש תקף את סילמן
פרוש בכנס שלומי אמונים צילום: באדיבות המצלם

מעל לשבוע מאז הקמת ממשלת השינוי, וגם היום (שני) המתיחות בין הקואליציה לאופוזיציה ממשיכה לשבור שיאים, כשהיא בעיקר מתבטאת בדיונים בוועדה המסדרת בכנסת.

כמה עימותים התקיימו בין הצדדים, כשהבולט שבהם הוא בין חבר הכנסת מאיר פרוש מ'יהדות התורה', לבין יו"ר הוועדה עידית סילמן מ'ימינה'. האחרונה הגיבה לזעם של פורוש על כך שלא מגיע תורו לדבר.

סילמן טענה כי זה לפי סדר ושעוד לא הגיע תורו של פרוש לקבל את זכות הדיבר, אך האחרון תקף וגינה אותה: "ילדה קטנה", ברקע הוויכוחים והמהומות בוועדה.

"אני אחראית על מי רושם. אמרתי שיש סדר דוברים, וכרגע לא תורו. אמרתי ואתם לא מקשיבים", אמרה סילמן ופנתה לפרוש: "תדבר בכבוד. אני מתייחסת אליך בכבוד. אל תקרא לי ילדה קטנה", ופרוש הוצא מהדיון.

בנוסף, חבר הכנסת יעקב אשר מ'יהדות התורה' ביקש לעלות את הצעת החוק שלו, שכוללת הקמת קרן כלכלית שתפצה את משפחות ההרוגים מאסון מירון, אך הוא לא נענה.

"אני שוב פונה אם פיכם וליבכם שווים והיה אכפת לכם באמת מההרוגים ומהנפגעים, לא הייתם דוחים את החוק הזה", תקף אשר. "בושה, אני רוצה תשובה. את מביעה דחייה".

עוד עימות שהתפתח היה בין חברת הכנסת קטי שטרית מ'הליכוד' לבין סילמן, כשהראשונה הזכירה את הדיון הקודם בוועדה, שגם הוא היה עם שלל עימותים ואמרה: "יש לנו עדיין טראומה מהישיבה הקודמת".

סילמן מיד תקפה אותה ואמרה: "את לא יכולה להשתמש במילה בפוסט טראומה לדיון הקודם, אנחנו נכבד את הפוסט טראומטיים", וחבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' אמר: "אוי, נו באמת".

 

מאיר פרוש עידית סילמן יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד