ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התחרדות ב'יהדות התורה'?

הח"כית מאשימה: "הח"כ ביקש לא לשבת ליד אישה בהשבעה"

השרה להגנת הסביבה ‎תמר זנדברג ממרצ אמרה כי חבר כנסת חרדי ביקש לא לשבת ליד אישה בהשבעת הכנסת האחרונה. היא ציינה כי ככל הנראה מדובר בחבר כנסת ממפלגת 'יהדות התורה', אבל היא לא יודעת בוודאות במי מדובר

הח"כית מאשימה: "הח"כ ביקש לא לשבת ליד אישה בהשבעה"
צללית חרדים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השרה להגנת הסביבה ‎תמר זנדברג ממרצ אמרה היום (שני) בראיון לרזי ברקאי בגלצ כי חבר כנסת חרדי ביקש לא לשבת ליד אישה בהשבעת הכנסת האחרונה.

השרה זנדברג התייחסה לדבריו של ח"כ משה גפני, שטען כי החלטת זנדברג להילחם ביוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות נוספות לרחצה נפרדת, היא "החלטה פרימטיבית וחשוכה".

"לפחות במשמרת שלי לא אאפשר חקיקה שתלבין ותאפשר הפרדה מגדרית. זו פגיעה מערכתית בשוויון. התופעה הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. כבר לא רק בבתי כנסת ובמקומות חרדיים", הגיבה זנדברג לדברי גפני. "כל האמירה של התחשבות בציבור מביאה להדרת נשים. ומביא שיהיו מקומות שנשים לא יכולות ללמוד בהם. זו מציאות מבהילה".

לגבי טענות על כך שגם נשים חרדיות מבקשות את היוזמה של רשות הטבע והגנים לרחצה נפרדת, היא אמרה: "אני מכבדת ומבינה את האמירה הזו. יש היום חופים נפרדים בכל הערים, גם בתל אביב הליברלית. אני לא מתכוונת להיאבק או לקדם חקיקה נגד זה. אבל המציאות במדינת ישראל היא מאוד דינאמית. ישנם יותר ויותר מקומות שאוסרים בהם דברים לא הלכתיים".

זנדברג אמרה כי "בהשבעת הכנסת האחרונה שמענו על חבר כנסת שביקש לא לשבת ליד אישה. 73 שנים בכנסת ישראל גברים חרדים ישבו ליד נשים, ופתאום לא. השם לא פורסם אבל לשכת מנכ"ל הכנסת ויו"ר הכנסת אישרו שכך קרה", אמרה זנדברג.

היא ציינה כי ככל הנראה מדובר בחבר כנסת ממפלגת 'יהדות התורה', אבל היא לא יודעת בוודאות במי מדובר.

השרה התייחסה גם לחוק האזרחות: "מרצ התנגדה אליו כל השנים. יש כרגע ניסיונות להגיע לפשרה - מקווה שנגיע לפתרון. כל חברי מרצ מבינים שבקואליציה נצטרך להגיע לפשרות, לא נפרק אותה בשבוע הראשון".

לגבי ההצטרפות לממשלה שמורכבת ממפלגות משתי הקצוות הפוליטיות, אמרה: "לא נשיג את מלוא תאוותנו, אבל נוכל להשפיע בכמה דברים. האווירה בממשלה החדשה היא אווירה של עבודה. אני אופטימית שיש רצון משותף לעבוד ביחד", דברי זנדברג.

תמר זנדברג השבעת חברי הכנסת הדרת נשים יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד