י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"החלפת הממשלה - פיקוח נפש"

נתניהו תוקף: התליין מטהרן לא ציפה למתנה כמו ממשלת השינוי

ברקע המשבר בקואליציה סביב חוק האזרחות, יו"ר האופוזיציה נתניהו תקף היום את התחייבותו של שר החוץ לפיד לביידן שלא להפתיע את ארה"ב בפעילות נגד איראן; "התחייבות שפוגעת בליבת הביטחון שלנו" | בנוסף טען: "החלפת ממשלת לפיד-בנט זה עניין של פיקוח נפש"

נתניהו תוקף: התליין מטהרן לא ציפה למתנה כמו ממשלת השינוי
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נדמה שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו התרגל מהר מאוד לתפקידו החדש כיו"ר האופוזיציה ובישיבת הסיעה הוא תקף היום את ממשלת השינוי ואת מדיניותו של לפיד, בה התחייב שלא להפתיע את ארה"ב בנושא האיראני.

"בראש הממשלה בפועל יאיר לפיד התחייב, למזכיר המדינה האמריקני, על מדיניות ״אין הפתעות״ בעניין איראן", פתח נתניהו בישיבת סיעתו. "זוהי התחייבות ישראלית מדהימה שפוגעת פגיעה חמורה בליבת הביטחון הלאומי שלנו".

הוא המשיך: "אם בגין היה מתחייב למדיניות ״אין הפתעות״, לא היינו משמידים את הכור הגרעיני בעיראק. במשך 15 שנותיי כראש ממשלת ישראל נתבקשתי על ידי ידידינו האמריקניים לתת התחייבות כזאת פעמים רבות. תמיד סירבתי".

"לפעמים עדכנתי אותם מראש על פעולות שבכוונתנו לעשות, ופעמים רבות לא עדכנתי אותם. אבל מעולם - מעולם - לא התחייבתי להודיע מראש על כל פעולותינו", טען.

"לא חלפו יותר משלושה ימים מאז כינון ממשלת השמאל המסוכנת, ראש הממשלה בפועל, יאיר לפיד, ויתר על עיקרון מקודש זה של ביטחוננו ועצמאותנו", תקף נתניהו והוסיף, "בנט וראש ממשלתו לפיד הפקיעו מידי מדינת ישראל את חופש הפעולה לפעול ללא דיווח מקדים נגד משטר האייתולות בטהראן ונשק ההשמדה שהוא מפתח נגדנו".

"אני לא יכול לחשוב על מסר יותר חלש ויותר רופס לאויבינו באיראן. אני לא יכול לחשוב על מתנת כניסה טובה יותר לתפקיד שהיה יכול לבקש התליין מטהראן", תקף.

נתניהו המשיך: "מעכשיו הוא וחבריו למשטר יודעים שאפשר לישון בשקט - אין הפתעות! מעכשיו ממשלת ישראל החדשה חייבת לתאם בפועל כל פעולה נגד הגרעין האיראני עם הממשל בוושינגטון".

"החלפת ממשלת לפיד-בנט היא משימה לאומית ראשונה במעלה. זה לא עניין פוליטי, זה עניין של ביטחון המדינה, של פיקוח נפש. ואנחנו, חבריי כאן וכל האופוזיציה, נעשה הכל כדי להחליף את הממשלה הזאת - וכמה שיותר מהר", סיכם.

בנימין נתניהו איראן יאיר לפיד ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד