י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקדם רפורמה בגיוס

השלים עם ההפסד הצורב | גנץ: בחרתי בממשלת השינוי

ראש הממשלה החליפי לשעבר ושר הביטחון בהווה בני גנץ התאושש מההפסד הצורב, ובפתח ישיבת סיעתו התייחס לשלל הנושאים שעל הפרק: "יש 'ים של עבודה'. אני נחוש ביחד עם חבריי לכחול ויחד עם כל חברי הקואליציה, להוציא את ישראל ממצב 'המתן'"

השלים עם ההפסד הצורב | גנץ: בחרתי בממשלת השינוי
בני גנץ בסיעת כחול לבן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמו שאר ראשי הסיעות, גם בני גנץ, שר הביטחון של מדינת ישראל ויו"ר מפלגת 'כחול לבן' מסר היום הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה, בדבריו הבהיר גנץ כי הוא בחר בממשלת השינוי והוא גאה להיות שר הביטחון בממשלת ישראל בעת הזו. בכך נראה כי גנץ התאושש מהחלום של ראשות הממשלה שנלקח ממנו עם הקמת ממשלת בנט-לפיד.

בפתח דבריו התייחס גנץ לנגיף קורונה: "מצבה של ישראל טוב מבחינת מצב ההתחסנות. שוחחתי היום עם רה״מ ועם שר הבריאות בנושא ההתפרצויות האחרונות והמצב בנתב"ג, וקיימתי הערכת מצב במערכת הביטחון. אנחנו פועלים ביחד ונספק כל יכולת שתידרש. צה"ל ופיקוד העורף פיתחו יכולות חסרות תקדים של קטיעת שרשראות הדבקה - יכולת שאמורה להיות מועברת בסוף החודש לאחריות משרד הבריאות. הנחיתי להיערך גם לאפשרות שנצטרך לעכב את העברת המקל".

עוד הוסיף: "יש למדינת ישראל גם אינטרס רפואי, מדיני וביטחוני מובהק ששכנינו הפלסטינים, יחוסנו. אני מברך על הודעת הרשות הפלסטינית שנחזור להידבר על מימוש ההסכם בין הרשות לפייזר בנוגע לאספקת החיסונים מישראל. אני מבקש להדגיש שאנחנו מחויבים לבריאות שכנינו, ואני בטוח שיימצא פתרון לטובת כל הצדדים. אנחנו נקדם עוד שיתופי פעולה עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המתון והמייצג של הפלסטינים באזור, ובתמיכה חשובה של המצרים, גם בנושא שיקום רצועת עזה".

משהוזכרה עזה, חזר גנץ על דבריו על ההרתעה מול הרצועה: "בנושא הזה של עזה, אני חוזר ואומר, שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אם בחמאס עוד לא הבינו, נדאג שיבינו. בלי הבנים ויציבות ביטחונית – עזה לא תשוקם כלכלית".

"השבוע התחלנו לעבוד בממשלה. יש לנו 'השלמת פערים' אחרי שנות קיפאון, מריבות ושיתוק. יש לתקן את מה שלא יכולנו לעשות בממשלה הקודמת" סיפר גנץ והחל לפרט: "התחלנו הקמת ועדת החקירה למירון, המשכנו בהשלמת מינויים מקצועיים, הארכנו את כהונת הרמטכ"ל".

"ויש לנו עוד הרבה מה לעשות" הוסיף יו"ר כחול לבן: "בשבועות הקרובים אפעל להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש כלי השיט והצוללות – הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. נתחיל בעבודה על רפורמת הגיוס. נמשיך לקדם רפורמת "נפש אחת" למען פצועי צה"ל. נדאג להעלות במהרה את שארית יהודי אתיופיה, כפי שהתחייבנו וכבר התחלנו לבצע בשנה החולפת. נפעל לאישור התר"ש לצה"ל, שהוא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל למיצוי הכוח, ובניין הכוח. נפעל לעמוד ביעד הלאומי של הגדלת המועסקים במשק בתחום ההייטק ל-15% בתוך חמש שנים. נחזק את עולם התרבות, נרחיב את הנגשתה לכלל האוכלוסיות ונעמוד על העלאת קרנם של האמנות והתרבות".

לסיכום אמר: "יש 'ים של עבודה'. אני נחוש ביחד עם חבריי לכחול ויחד עם כל חברי הקואליציה, להוציא את ישראל ממצב 'המתן'".

גיוס בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד