י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קו ייצור נקי מאלרגנים נפתח במפעל הממתקים של עלית

כחלק מאסטרטגית שטראוס ישראל להנגיש מוצרים לכלל הצרכנים, השיקה עלית את קוו הייצור הנקי מאלרגנים ▪ היצע המוצרים המותאמים לצריכת אוכלוסיות המתמודדות עם מגוון אלרגיות מזון (למעט חלב) והכשרים למהדרין יורחב משמעותית

קו ייצור נקי מאלרגנים נפתח במפעל הממתקים של עלית
מפעל עלית צילום: יח"צ

כחלק מאחריות קבוצת שטראוס ישראל להנגיש מוצרים לקהילות ייחודיות, השיקה בימים אלו חטיבת הממתקים של עלית קו ייצור נקי מאלרגנים במפעל הממתקים בנוף הגליל. המהלך הינו חלק מאסטרטגית שטראוס להרחבת היצע המוצרים והנגשתם לכלל הצרכנים מגוון אוכלוסיות יעד, כאשר במסגרת זו השלימו רק בחודש האחרון בעלית להפוך את מרבית קווי הייצור במפעל הממתקים לכשרים למהדרין.

בשנתיים האחרונות הובילה חטיבת הממתקים של עלית מהלך רחב היקף במטרה להגדיל את היצע מוצרי החברה שמתאימים לצריכת אלרגיים לאגוזים, בוטנים, ביצים וגלוטן. המהלך מהווה יישום של אסטרטגיית שטראוס ישראל

במסגרת הפרויקט נבנתה במפעל הממתקים בנוף הגליל סביבת ייצור נקייה מאלרגנים למעט חלב, וכן נרכש קו ייצור חדש שמיועד לייצור מוצרים ללא גלוטן בלבד, אשר יפעלו בכל ימות השנה. סביבת העבודה החדשה מנוהלת תוך הקפדה יתרה על תחום בטיחות המזון, הכניסה אליה דורשת החלפת ביגוד וחומרי הגלם מוכנסים אליה בהליך מבוקר. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-8 מיליון שקלים. בשלב ראשון יושקו טבלאות שוקולד ללא אלרגנים (למעט חלב), לא יהיה שינוי במחיר הקמעונאי של מוצרים אלו בעקבות המהלך.

כעת, היצע מוצרי עלית ללא אלרגנים (למעט חלב) יגדל ל-6 מוצרים (18 מק"טים) בהם מגוון טבלאות שוקולד פרה (מריר, חלב, 60%) וטבלאות ללא תוספת סוכר, אלו ייתנו מענה לצורך בשוקולד ללא אלרגנים (פרט לחלב) גם כפינוק מתוק וגם לאפייה – מוצר שאינו שכיח כיום בשוק. לטבלאות השוקולד ללא גלוטן יצטרפו בהדרגה 18 מק"טים נוספים, אלו יצטרפו לעשרות מוצרי עלית לל"ג שכבר קיימים בשוק. קו הייצור לל"ג יהווה פלטפורמה להשקת חדשנויות מגוונות. בין המוצרים החדשים ללא גלוטן: חלק מסדרת שוקולד פרה בלונדי, חלק מסדרת שוקולד פרה אקסטרה, טבלאות שוקולד פרה חלב עם תוספות:  פצפוצי אורז, אגוזים, סוכריות קופצות ועדשים. להיצע המוצרים לל"ג יצטרך גם וופל מאנצ', מוצר ייחודי, שכן קטגוריית הלל"ג לרוב אינה כוללת מוצרים מעולם המאפה.

המהלך דרש שינוי תפעולי נרחב בפריסת הייצור במפעל, באופן שמעתה בכל קו ייצור ייוצרו מוצרים בעלי תכולת אלרגניים דומה ככל האפשר. מכוון שבמפעל מסוג זה לא ניתן להכניס מים במעבר בן סוגי מוצרים, ואלרגנים ממוצר אחד בהכרח יעברו למוצר השני במספר מועט של מוצרים הכיתוב עבור אלרגנים מסוימים הרשומים כיום תחת הסימון "עלול להכיל" ירשמו כעט תחת הסימון "מכיל" זאת למרות שאינם נמצאים ברשימת הרכיבים של המוצר ולא נעשה כל שינוי במתכון. כמו תמיד, בשינויים מסוג זה נוכח האחריות הגדולה שיש לנו בכל הנוגע לבטיחות מזון, הוספנו בחזית מוצרינו הודעה בדבר שינוי רכיבים הידועים כאלרגנים – וכן הפניה לפרטים נוספים בגב האריזה:

המהלך הנו מהלך מתגלגל וצפוי להיות מושלם תוך כחצי שנה, עם סיום המלאים הקיימים בשוק. עד אז ישנה חשיבות מוגברת לשם לב לאזהרות האלרגנים על גבי האריזות. בעלית עושים כל מאמץ להעביר את המידע ישירות לקהל היעד הרלוונטי, בין היתר דרך עמותות המלוות את אוכלוסיית האלרגיים.

לפי העמותה לאלרגיות מזון – יהל, בישראל נולדים מדי שנה מעל 8,000 ילדים עם אלרגיות מזון המהווים עד 10% מאוכלוסיית התינוקות, נתון המעיד על גידול של פי 3 במספר האלרגיים ב-16 השנים האחרונות. בבית בו יש אדם עם אלרגיית מזון, הסביבה המשפחתית כולה צורכת מוצרים מותאמים, כמו גם המסגרת החינוכית/תעסוקתית בה הוא משתלב, ובכך גדל משמעותית היקף האוכלוסייה הנדרשת לפתרונות מותאמים.

איתי אנגלנדר, מנכ"ל חטיבת הממתקים של שטראוס: "מאז ומתמיד עסקנו בשיפור מוצרינו. בעשור האחרון הפנמנו ביתר שאת שמשמעות 'לשפר' היא גם 'לאפשר'. על כן, יצאנו למסע להנגיש את המוצרים האהובים של עלית למגוון אוכלוסיות יעד: מתחום האלרגיות, דרך הרחבת היצע המוצרים בכשרות מהודרת ועד לפעילות המתקיימת בימים אלו על מנת לפתח מוצרים מפנקים לאוכלוסיית הרגישים לחלב ומפחיתי הצריכה מן החי. אין לי ספק שבזכות מומחיות, עבודה מאומצת, פיתוח מודעות ונכונות ללמוד על אוכלוסיות שונות, נוכל לתת מענה למגוון קהלי יעד ובכך לממש את ערכי החברה, לאורם יצאנו למסע הזה".

שירי בירמן כהן, מנהלת השיווק של חטיבת הממתקים: "הדיאלוג שאנו מקיימים עם קהילות צרכנים מגוונות ועמותות המסייעות להן, מאפשר לנו הצצה לצרכים היומיומיים של צרכנים שונים והבנה עמוקה של חשיבות פיתוח פתרונות מותאמים. היכולת לאפשר למתמודדים עם אלרגיות ליהנות ביום יום מקוביית שוקולד ללא חשש לארגן זה או אחר, או מאפה ללא גלוטן, דבר שלרוב האוכלוסייה הוא מובן מאליו, היא זכות גדולה עבורנו ולכן נמשיך לפעול להרחבת היצע המוצרים המותאמים בשוק". 

עידו  אוירבך, מנהל מפעל הממתקים: "האתגר התפעולי שביצירת מתחם סטרילי בתוך מפעל המכיל מגוון גדול של חומרי גלם הוא מורכב. לצד זה הידיעה שמציאת פתרון תהווה קרקע לספק מענה שווה לקהילה הולכת וגדלה נותן משמעות של ממש למהלך ומוטיבציה למצוא פתרונות לקהלי יעד נוספים. גודל האחריות בשמירה על סטנדרט בטיחות מזון מחמיר הוא אדיר, ואנו מחויבים לייצר ממתקים טעימים, מגוונים ויותר מכל בטוחים לצריכה לקהל צרכנים מגוון".

המוצרים בכשרות בד"ץ העדה החרדית או בד"ץ הרב וסטהים. שימו לב לחותמת הכשרות בחזית המוצר!

עלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד