י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שולח בריונים לבית שלי"

הצעות אי-אמון של האופוזיציה נפלו: קרב בין נתניהו לאלקין | צפו

שבוע ויום לאחר שממשלת השינוי הושבעה, הועלו היום להצבעה שתי הצעות אי-אמון על ידי מפלגות הימניות שבאופוזיציה - ושתיהן נפלו; השר המקשר אלקין תקף את יו"ר האופוזיציה נתניהו: "אתה הפכת ללא לגיטימי" | יו"ר האופוזיציה תקף חזרה: "הוא מדלג ממפלגה למפלגה" | צפו

הצעות אי-אמון של האופוזיציה נפלו: קרב בין נתניהו לאלקין | צפו
אלקין ונתניהו בימים יפים יותר צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ברקע המשבר בקואליציה סביב חוק האזרחות, והקושי לגייס רוב, היום (שני) הועלו להצבעה במליאה שתי הצעות אי-אמון ראשונות בממשלת השינוי, ושתיהן נדחו.

ההצעה הראשונה הייתה של סיעת 'הליכוד': "ממשלה שהוקמה בשקר ובהונאת הציבור ואין לה מנדט מהציבור", נכתב בהצעה. היא נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 60 מתנגדים.

ההצעה השנייה, של סיעות ש"ס ו'יהדות התורה': "כוונת הממשלה למחוק את זהותה היהודית של המדינה", נכתב בהצעה. היא נדחתה ברוב של 50 תומכים מול 59 מתנגדים.

בסיכום הדיון, זאב אלקין, השר המקשר בין הכנסת לממשלה תקף את נתניהו: "כשמפגינים ליד המעון הרשמי שלך זה לא לגיטימי אבל כשאתה, בכספי מפלגה שולח בריונים לבית שלי כדי להעיר ילדה בת 5 בשעה 23:00 בלילה ולהפחיד אותה זה לגיטימי".

"כי בעיניך מה שמשרת אותך הוא תמיד יהיה לגיטימי, ומה שיגרש אותך מהשלטון הוא תמיד יהיה לא לגיטמי. אתה הפכת ללא לגיטימי, אבל זה לא הופך את הממשלה הזאת, ללא לגיטימיים", הוסיף.

אלקין המשיך ותקף את נתניהו: "הממשלה הזאת כל חטאה שהיא לא רלוונטית עבורך באופן אישי כי היא לא רצתה אותך. ואגב יכלה לקום ממשלה אחרת אם רק היית מזיז את עצמך לטובת אחד החברים במפלגתך".

"הגיע הזמן שתתחיל להכיר במציאות לכבד את הכרעת הבוחר והכרעת הכנסת ולהבין שהפעם העם החליט אחרת, ושהמעמד שלך השתנה", סיכם.

בתגובה לדבריו של אלקין, ראש האופוזיציה נתניהו עלה לדוכן ותקף את הראשון בחזרה: "הדובר הקודם הוכיח את הכלל העתיק, כשאין לך טענה של ממש, הרם קולך. כולם יודעים עד כמה הדובר הקודם דואג למדינה ועד כמה הוא דואג לעצמו".

"הוא מדלג בקלילות מבהילה ממפלגה למפלגה למפלגה", אמר יו"ר 'הליכוד'. "הבעיה היא לא אם הממשלה הזו היא לגיטימית, הבעיה עם הממשלה הזו היא שהיא מסוכנת ולכן אנחנו נפיל אותה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים".

זאב אלקין בנימין נתניהו הצעת אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד