ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
וְהִנֵּה הַנַּעַר מֵת

עשור לחטיפה והרצח המזעזע: כך 'בחדרי' סיקר

עשור למציאת שרידי גופו של הילד לייבי קלצקי ז"ל שנחטף ונרצח על ידי בן עוולה. המוות הטראגי זעזע את העולם היהודי כולו. להלן תיאור של האירוע המתגלגל כפי שתואר אז ב'בחדרי חרדים'

עשור לחטיפה והרצח המזעזע: כך 'בחדרי' סיקר

בי"א תמוז תשע"א נמצאו שרידי גופו של הילד לייבי קלצקי ז"ל בן ה-9, יומיים לאחר שנעלם בדרך חזרה ממחנה הקיץ בתלמוד תורה באיאן בבורו פארק שבברוקלין.

לייבי נחטף ונרצח ביום ט' תמוז. זה היה פעם ראשונה שהוריו נתנו לו לחזור לבד הביתה וכשראו כי לייבי נעלם הם הזעיקו את המשטרה ואת מתנדבי ארגון 'השומרים' החרדי בשכונה, כדי לערוך חיפושים אחרי הילד.

במהלך היומיים שלאחר היעלמותו נרתמו כעשרת אלפים מתנדבים מתושבי העיר למבצע החיפושים הנרחב, בניהול המשטרה ומתנדבי ארגון ה'שומרים'. העולם היהודי כולו עקב בדאגה אחרי המתרחש וקיים עצרות תפילה רבות למען שלום הילד.

החיפושים אחרי הילד הנעדר

הדיווח ב'בחדרי חרדים' על היעלמותו של לייבי ז"ל

כך דיווח משה ויסברג ב'בחדרי חרדים' על האירוע המתגלגל בברוקלין: "דאגה רבה בברוקלין: לייביש קלצקי, בן 9, תושב שכונת בורו-פארק, נעדר מאז אתמול יום שני בצהריים, לאחר שלא שב לביתו ממחנה הקיץ היומי".

הילד לייביש קלצקי עזב בצהריים את מחנה הקיץ היומי של חסידות באיאן, הממוקם בשדרה ה-12 ורחוב 44 - ומאז נעלמו עקבותיו. הוא היה אמור לפגוש את אמו בשדרה ה-13 ורחוב 50".

משבושש הילד לבוא, יצאו הוריו ו'השומרים' אל חנויות מקומיות בשדרה ה-13 בשכונה, שם הם צופים גם כעת - השעות המאוחרות של הלילה - במצלמות האבטחה של החנויות. בשלב מסוים נדמה היה כי הוא נראה צועד להנאתו בשדרה ה-13 ורחוב 44, אך אימו קבעה כי לא מדובר בבנה".

בעל חנות בשכונת בורו פארק ל'בחדרי חרדים': 'השומרים יושבים אצלי כרגע - ארבע בבוקר שעון ניו יורק - בחנות, ומסתכלים על הסרטה שיש לי על השדירה ה-13. העירו הרבה בעלי חנויות והם עוברים כעת על הוידאו. אני שומע במשרד שמחפשים במגרשים ובחצרות'".

החיפושים אחר יהודה, שהחלו בשעות הערב, בהם לוקחים חלק מאות מתנדבים - נמשכים גם כעת, משהאיר היום בניו-יורק".

"הרגע - בשעה ארבע לפנות בוקר - היו רמקולים ברחוב, שקראו לתושבים לחפש אחריו", מספר תושב השכונה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'".

תיאורו של לייביש: שיער חום בהיר, חובש משקפים שחורות, לבש חולצת פסים כחולה, מכנסים בצבע כחול כהה, נעלי ספורט שחורים, ותרמיל כחול עם השם 'יום'".

המשטרה המקומית אף הפיצה תמונה עם תיאורו בכלי התקשורת המקומיים. במסגרת החיפושים הועלו גם מסוקים לאוויר".

במשטרה אומרים לכלי התקשורת, כי נכון לשלב הזה, לא ניתן להעריך האם הוא נעדר על רקע פלילי".

המשטרה וארגון 'השומרים' המקומי קוראים לכל התושבים לבדוק בכל פינה ובעיקר בחדרי הנוחיות".

פרס בסך 35 אלף דולר

יממה לאחר מכן דווח שוב ב'בחדרי חרדים' כי "בשעות האחרונות הובטח למי שיביא קצה חוט למידע על מקום הימצאו של הילד סכום של 25,000 דולר. דוב הייקיניד שהציע 5000 דולר מתוך הסכום אמר היום לכלי התקשורת: "זהו סיוט הכי גרוע של כל הורה ושל הקהילה כולה".

במהלך יום החיפושים עלה סכום הפרס ל-35,000 דולר".

קצה החוט שהוביל למציאת הילד

קצה החוט שהוביל למציאתו של לייבי התגלה בקלטת סרטון אבטחה של מצלמה שעמדה במרחק כמה רחובות מהמקום בו היה אמור הילד לעבור. בקלטת נראה לייבי כשהוא ממתין בפינת הרחוב ולפתע ניגש אליו אדם זר והם מתחילים לצעוד יחד. האיש זוהה לאחר מכן כלוי ארון, מי שרצח את לייבי ז"ל, ביתר את גופו לחלקים ופיזרם בפח שהוטמן בתוך מזוודה ובמקרר שבביתו.

לייבי ז"ל צועד עם הרוצח

הדיווח ב'בחדרי חרדים' על איתור שרידי גופו של לייבי ז"ל

נחזור לדיווח שהובא ב'בחדרי חרדים' באותו יום מר ונמהר: "בלילה האחרון, בשעה 3 לפנות בוקר, כותר הבית. למטה חנה רכב בצבע זהב".

כוח פדראלי בעט בדלת שבדירת עליית הגג. הם מצאו את החשוד כשהוא לבוש למחצה, הם שאלו אותו היכן מצוי הילד והוא הצביע למטבח".

שם במטבח, היו השוטרים המומים לראות קרש חיתוך לצד שלושה סכינים נוטפי דם, ודם על המקרר. במקרר, התגלו איברי גופתו של הילד".

החשוד לא רק רצח את הילד. אלא כדי להיפטר מהראיות המחשידות, ביתר את הגופה לחלקים. חלק אחר נמצא בפח אשפה ברחוב 20 וחלקים אחרים נמצא במטמונה שבאחד הפארקים הסמוכים כשהוא עטוף בשקית ניילון שחורה המונחת במזוודה אדומה".

לוי, החשוד ברצח, נעצר, ולא הכחיש את שעשה. אך התנהגותו הייתה בהחלט כשל מי שמעורער בנפשו ופסיכיאטר הוזמן לערוך לו בדיקה נפשית".

יחד עמו נעצרו גם הוריו ההמומים, אך כפי הנראה הם ישוחררו בקרוב", לשון הידיעה ב'בחדרי חרדים'.

הלווית לייבי ז"ל בהשתתפות כרבבת מתאבלים

הפקת הלקחים מחטיפת ורצח לייבי קלצקי ז"ל

בשנת תשע"ד דווח ב'בחדרי חרדים' כי מאה מצלמות אבטחה יותקנו בשכונות בורו פארק ומידווד, במסגרת "פרויקט לייבי קלצקי". כך הודיע חבר בית המחוקקים של ניו יורק דב הייקינד.

הייקינד סיפר כי מצלמות האבטחה יותקנו ויופעלו על ידי חברת אבטחה פרטית, בחסות אגו"י של אמריקה ובשיתוף פעולה עם המשטרה.

תוכנית מצלמת האבטחה נולדה לאחר מקרה החטיפה של הילד לייבי קלצקי בשכונה. והמצלמות יסייעו להיאבק בתופעת ה"נוקאוט" שפשטה בשכונות החרדיות בברוקלין, ושהמשטרה אינה מצליחה למגרה.

המצלמה הראשונה תותקן כבר ביום שני הקרוב בצומת השדרות 'ג'י' וקוני איילנד', אזור קניות מרכזי וסואן.

"המצלמות הן מהמתוחכמות ביותר בשוק" מוסיף הייקינד, "בעלי ארבע עדשות. ראיתי אותן בפעולה והצילומים שלהן ברורים מאוד.

עלות הפרויקט מיליון דולר שהוענקו על ידי הרשויות לאגודת ישראל של אמריקה. ובתמיכת כמה סנאטורים ובראשם דב הייקינד, שמחה פלדר ומנהיג הרוב בסנאט דין סקלוס.

לייבי קלצקי בורו פארק לוי ארון חטיפה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד