י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נשבר שיא

מה עושים כאשר לב בן כמעט 100 שנה צריך 'שיפוץ'?

היחידה לקרדיולוגיה פולשנית ברמב"ם שברה לאחרונה את השיא שקבעה לפני מספר חודשים, במהלכו הוחלף מסתם בליבו של תושב חיפה בן 97 | השיא הקודם היה פעולה דומה שבוצעה בהצלחה במטופלת בת 95

מה עושים כאשר לב בן כמעט 100 שנה צריך 'שיפוץ'?
הרופאים עם המטופל צילום: דוברות רמב"ם

משה עלמני בן ה-97 הוא אדם פעיל וצלול, לאורך ימים ושנים טובות. לאחרונה הוא לא חש בטוב והתאשפז במחלקה פנימית בעקבות קושי בנשימה במאמצים קלים תוך שהוא מרגיש כאבים בחזה. 

הוא הגיע לבית החולים רמב"ם, ולאחר סדרת בדיקות, במהלכן נמצא כי הוא סובל מהיצרות קשה במסתם האאורטלי, המסתם בין החדר השמאלי לאבי העורקים. צוות הרופאים בהובלת ד"ר ארתור קרנר, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית וד"ר אמיר סולומוניקה, רופא בכיר ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית בקריה הרפואית רמב"ם, ערכו שורה של התייעצויות במהלכן הוחלט לבצע את הצנתור בליבו של משה כפתרון לבעיה ממנו הוא סובל.

בהליך צנתורי שארך כ-50 דקות בלבד, הוחלף בהצלחה וללא כל סיבוך מסתם אאורטלי בליבו של משה. והוא הושאר במחלקה לטיפול נמרץ לב במהלך סוף השבוע על מנת לוודא כי הוא מרגיש טוב והמדדים משתפרים.

"החלפת מסתם בליבו של איש שמתקרב לשנת ה-100 שלו, זו פעולה מורכבת", ציין ד"ר ארתור קרנר, "זאת מכיוון שהרקמות 'יודעות' שהן בנות 100, לכן כל פעולה פולשנית שכזו מעלה בהכרח את הסיכון הניתוחי שקיים בה".

ד"ר ארתור קרנר, משה עלמני וד"ר אמיר סולומוניקה רגע לפני שמשה שוחרר לביתו.

הד"ר אמיר סולומוניקה הוסיף ואמר: "כשמדובר באנשים בני 97 יש לנו סייגים בבואנו לביצוע פעולה, אנחנו מנסים להבין האם היא נחוצה ושוקלים את התועלת מול הסיכונים; כשראינו את המצב התפקודי של המסתם של מר עלמני ולאור העובדה שתפקודו גבוה, קיבלנו את ההחלטה על הצנתור, וכעת אנחנו יכולים לבשר שמצבו טוב יותר".

בית החולים רמב"ם צנתור לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד