י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הדפדפן החדש של מיקרוסופט: מהפכה בפתח?

לפני מספר שבועות הכריזה 'מיקרוסופט' בקול תרועה רמה על דפדפן האינטרנט הבא שלה: IE9 • מיקרוסופט: הדפדפן מבטיח חוויית גלישה מהפכנית • מומחה המחשבים של אתר 'בחדרי חרדים' בדק אותו בשבילכם • התוצאות בפנים

הדפדפן החדש של מיקרוסופט: מהפכה בפתח?



בכנס שערכה חברת מיקרוסופט בסן פרנסיסקו, הציגה החברה את גרסת הבטא הראשונה לדפדפן האינטרנט הבא שלה: אינטרנט אקספלורר 9, או בעגה המקצועית: IE 9.

לדברי מיקרוסופט, הגרסה החדשה מציעה חוויית גלישה מהירה, יעילה ומהפכנית. על פי התקוות של מיקרוסופט, הגרסה הזו אמורה לשפר את מעמדה בתחום הדפדפנים, שבו היא ספגה ירידה מתמשכת בנתח השוק. הדפדפן ניתן להורדה אף בגרסה עברית, אך הגרסה הסופית צפויה לצאת רק בשנה הבאה.

אך למען המכורים לטכנולוגיה, החייבים כבר היום את הדבר של מחר, בדקנו את גירסת הבטא, ובחנו את טיב הדפדפן.

ממבט ראשון ניכרת, לכאורה, מהפכה. הממשק חסכני מאוד ומינימליסטי. נעלמו סרגלי הכלים ושורת המשימות ונותרה רק שורה אחת המשמשת הן לכתובת והן לתיבת חיפוש. אפילו סמל הE המפורסם של מיקרוסופט נעלם.

תפריט המועדפים המוכר הוסר מסרגל התפריטים העליון בדפדפן, ובמקומו מופיע כעת כפתור קטן בצורת כוכבית.

למי שרגיל לאקספלורר הישן והכבד של מיקרוסופט הממשק הזה הוא בשורה, אבל מי שמכיר את דפדפן ה'כרום' של גוגל כבר גם מכיר את הממשק החסכני הזה. מדובר במה שנראה כהעתקה די בוטה של הממשק הגוגלאי.

ובכל הקשור למיקרוסופט העתקה מיריבים זו כבר מסורת ותיקה, בטח לא מהפכה.

לא לכולם

אך יש גם מעט הבלחות יצירתיות ומועילות. כך, למשל, ישנה אפשרות להצמיד אתרים מועדפים לשורת המשימות של Windows, בדומה להצמדת תוכניות. הצמדה שכזו תציג את האייקון של האתר הנבחר בשורת המשימות, ויאפשר לזהות אותו במהירות.

למיקרוסופט גם הסכמים עם אתרי אינטרנט מרכזיים, שמאפשרים להוסיף תפריט משימות נפוצות לאותם אתרים, כאשר הוא מוטמע בפקודות הדפדפן בצורה יעילה.

הדפדפן החדש גם מציע תמיכה מקיפה בתקני אינטרנט החדשים, ומציע מנגנון עיבוד סקריפטים יעיל יותר. בין השאר, הדפדפן מספק תמיכה מלאה ב-HTML5 ובגרסה האחרונה של CSS. אבל גם כאן במבחן Acid3, הבודק תאימות לתקני אינטרנט מתברר שעדיין כרום וספארי משיגים ערכים גבוהים יותר במבחני תאימות.

באשר למהירות, מומחי מיקרוסופט מדברים על שיפור של עד פי שישה במהירות, מהגרסה הקודמת של הדפדפן, גרסה 8. גם בבדיקה שערכנו ניכר שיפור גדול במהירות ביחס לדפדפן אקספלורר הישן, כך גם ביחס לגרסה רבת התוספים של "פיירפוקס". אך ביחס לגרסה רזה ונטולת תוספים של "פיירפוקס" ומול "כרום" של גוגל לא היה ניכר פער משמעותי במהירות.

הדפדפן גילה יתרון מה, באתרים עמוסי סקריפטים. כך גם למרות שמדובר בגרסת בטא עמוסת באגים, הדפדפן גילה יציבות יחסית, מפתיעה למידי.

למרות היתרונות המסוימים, לדפדפן החדש פגם מרכזי: גרסה זו מותאמת למערכות ההפעלה ויסטה ו-Windows 7 בלבד, אך לא Windows XP. זאת משום שהדפדפן מוטמע לתוך מערכת ההפעלה ומשתמש בליבתה לצורך חסכון במשאבי הזיכרון והעיבוד של המחשב.

ככל הידוע גירסת Windows XP, שהוכיחה את עצמה, עדיין מותקנת באחוזים גבוהים של המחשבים בישראל כך שלבעלי המחשבים הללו, הדפדפן הזה אינו מהווה בשורה.

בקיצור: מהפכה לא, שיפור כן וגם זה לא לכולם. כך או כך, הדפדפן החדש מלמד בהחלט על המגמה אליה צועד עולם הדפדפנים היום: רזה יותר ומהיר יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד