י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במערכת הביטחון נערכים

האולטימטום של סינוואר: כסף או הסלמה

יחיא סינוואר מציג אולטימטום לישראל ומאיים כי אם הכסף הקטרי לא ייכנס לרצועה בהקדם, תהיה הסלמה בדמות חידוש שיגור בלוני הנפץ והתבערה והתפרעויות של צעירים פלסטינים לאורך גדר המערכת

האולטימטום של סינוואר: כסף או הסלמה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר דורש שישראל תכניס לעזה מיידית וללא דיחוי את המענק החודשי הקטרי בסך 30 מיליון דולר שעצר מאז המבצע. לדברי מקורות פלסטינים, סינוואר מאיים כי אם הכסף לא ייכנס לרצועה בהקדם, תהיה הסלמה בדמות חידוש שיגור בלוני הנפץ והתבערה והתפרעויות של צעירים פלסטינים לאורך גדר המערכת.

היום (שני) נפגש סינוואר עם שליח האו"ם למזרח התיכון למשך כשעתיים והתאונן על ההתנהלות הישראלית ביחס לעזה מאז תום מבצע שומר החומות. הפגישה עלתה על שרטון ולאחריה, יצא שליח האו"ם מעזה לפגישות עם בכירים במערכת הביטחון בישראל.

המענק הקטרי נכנס לעזה בפעם האחרונה לפני כחודש וחצי – ארבעה ימים בלבד לפני מבצע שומר החומות. כ-7 מיליון דולר מהמענק מוקצים לתשלום משכורות לפקידי חמאס. בישראל עדיין לא החליטו אם לחדש את העברת הכסף הקטרי לעזה ועל פי איזה מנגנון.

אבו מאזן מדגיש הערב שהרשות הפלסטינית היא הכתובת הרשמית היחידה לשיקום רצועת עזה. לפי אבו מאזן הרשות נמצאת בקשר עם מצרים, ירדן, קטר ועוד מדינות בנושא השיקום.

בישיבה של הפת"ח היום אבו מאזן התייחס גם לאירועים בביתא והביע תמיכה בתושביה, אשר לדבריו "מהווים סמל ודוגמא להתנגדות עממית".

בסוף השבוע האחרון פורסם מפי גורם ישראלי בכיר כי "בעוד שבועות או חודשים בודדים תהיה מערכה נוספת או לפחות כמה ימי לחימה משמעותיים".

יחיא סינוואר קטאר רצועת עזה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד