כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מעבר חצייה מקום מסוכן? מחצית מהולכי הרגל שנפגעו בחציית כביש - נפגעו במעבר

7,800 הולכי רגל נפגעו בישראל במהלך השנים 2007-2009 כאשר חצו כביש • 4,770 בני אדם נפגעו בעת חציית כביש במעבר חצייה - כ-80% מהם נפגעו במעבר חצייה לא מרומזר

תושב בני ברק חוצה כביש
תושב בני ברק חוצה כביש



4,770 בני אדם נפגעו בעת חציית כביש במעבר חצייה בשנים 2007-2009. כ-80% מהם נפגעו במעבר חצייה לא מרומזר, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס.

על פי הנתונים, כ-7,800 הולכי רגל נפגעו בישראל במהלך השנים 2007-2009 כאשר חצו כביש וכ- 2,300 נוספים נפגעו מבלי שחצו. מבין אלה שחצו כביש- כ-3,900 נפגעו כאשר עשו זאת במעבר חצייה מסודר, כ-60% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בישראל בעת שחצו כביש.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "ישנה מגמה עקבית כבר כמה שנים, המצביעה על כך ששליש מהרוגי תאונות הדרכים בישראל הם הולכי רגל, רבים מהם ילדים וקשישים. סיבה מרכזית להיפגעותם הינה אי מתן זכות קדימה של רכבים להולך רגל החוצה את הכביש. זוהי תופעה חמורה מאוד, במיוחד נוכח העובדה שמעבר החצייה אמור להוות מקום בטוח להולך הרגל, ויש לטפל בה מיידית".

עם זאת, יצוין, כי בין 2007-2009 חלה ירידה של כ-10% במספר הולכי הרגל שנפגעו בעת שחצו כביש.

בערים הגדולות מסוכן לחצות כביש

1,500 הולכי רגל נפגעו בין השנים 2007-2009 בערים ת"א-יפו, ירושלים וחיפה לבדן. אלו מהווים שליש מכלל הולכי הרגל שנפגעו בעת שחצו כביש בכל 67 הערים שנבדקו גם יחד.

יצוין, כי בערים הגדולות ישנה תנועה ערה ועמוסה של הולכי רגל ורכבים ולכן אין בכך כדי להעיד על רמת מסוכנות גבוהה יותר ביחס לערים אחרות. עם זאת, במספרים מוחלטים, הולכי רגל רבים נפגעים בערים אלו כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חצייה.

יחד עם שלוש הערים הגדולות (ת"א-יפו, ירושלים וחיפה), בולטות לרעה גם חולון ורמת גן. בין 2007-2009 נפגעו 229 הולכי רגל במעברי חצייה בחולון ו-222 ברמת גן. בפתח תקווה, בה גרים יותר תושבים מאשר בחולון ורמת גן, נפגעו 203 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה.

בבני ברק נפגעו 188, באשדוד (העיר החמישית בגודלה בישראל) נפגעו 160 הולכי רגל בעת שחצו כביש במעבר חצייה, בבת ים 157 וחדרה סוגרת את רשימת 10 הערים בהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל על מעברי חצייה, עם 115 נפגעים.

עוד נמצא, כי במהלך התקופה נהרגו 84 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה באותן 67 ערים, 443 נפצעו קשה וכ-4,000 נפצעו קל.

אבואב: "על מנת להוריד את מספר הנפגעים בקרב הולכי הרגל החוצים כביש, נדרשת פעולה מצד כל הגורמים - נהגים, הולכי רגל ורשויות מקומיות. על הנהגים להאט את נסיעתם בתוך העיר ובייחוד ליד בתי ספר, גני ילדים ובתי אבות. כמו-כן, על הנהגים לגלות ערנות וסובלנות כלפי הולכי הרגל, בייחוד כלפי ילדים וקשישים הנפגעים יותר מכל קבוצת גיל אחרת בקרב הולכי הרגל. על הרשויות לשפר את התשתיות ולהשתמש יותר באמצעים להאטת מהירות הנסיעה בעיר. גם מהולכי הרגל נדרשת תשומת לב בחציית כביש. רבים חוצים בלי לשים לב אם יש רכב חולף, לעיתים תוך דיבור בנייד. כמו-כן, על ההורים להקפיד כי ילדיהם עד גיל 9 לא יחצו כביש לבד".

---
כתב ועיבד את הנתונים: אלון חן, מנהל מדיה מקומית ומגזרית, אור ירוק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד