י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש מגל תחלואה נוסף

כ-40% מהחיוביים - מחוסנים: זה הזן הדומיננטי בישראל

בכירים במשרד הבריאות אמרו כי במידה ומספר הנדבקים החדשים בנגיף קורונה יגיע למאות ביממה, הם יצטרכו לשקול חזרה לחלק מהמגבלות. כמו כן, כ-40% מהנדבקים הם מחוסנים

כ-40% מהחיוביים - מחוסנים: זה הזן הדומיננטי בישראל
חרדים עם מסכות ברחובות ירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בכירים במשרד הבריאות אמרו היום (שני) כי במידה ומספר הנדבקים החדשים בנגיף קורונה יגיע למאות ביממה, הם יצטרכו לשקול חזרה לחלק מהמגבלות – כך דווח ב'כאן 11'. המגבלות הראשונות שישקלו במקרה של עלייה בתחלואה הן החזרת חובת עטיית המסכות במקומות סגורים והפעלת התו הירוק.

כמו כן, ראש תחום הבריאות ב'כאן 11', קטי דור, דיווחה כי מתוך כלל הריצופים הגנטיים שהתקבלו בשבועיים האחרונים במשרד הבריאות עולה כי כ-40% מהנדבקים הם מחוסנים. הדבר מעלה את השאלה אם הזן ההודי עמיד יותר לחיסון מווריאנטים אחרים. כיום יותר מ-90% מהמאומתים בישראל נדבקו בזן זה.

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות שהוא ממליץ על הרחבת החיסון בבני נוער בגיל 15-12, בין השאר בעקבות ההתפרצויות בבתי ספר במודיעין, בנימינה ומקומות נוספים. מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי הנחה את קופות החולים להיערך לחיסון של בני נוער בגילים הללו. זאת, לאחר שבמערכת החינוך ישנם 200 מאומתים לנגיף הקורונה.

במשרד הבריאות מוטרדים מהמשך התפשטות של ההתפרצויות האחרונות בבינימינה ובמודיעין, בזמן שמוקדים נוספים מתגלים ברחבי הארץ. הדבר יכול להעיד על קושי בהשתלטות על הנגיף, וגם על כך שיש חולים מאומתים שאינם ידועים למשרד הבריאות וממשיכים להדביק אחרים.

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ כי בעקבות ממדי הפירצה בנתב"ג, תונהג בתוך כמה ימים אכיפה מחמירה בנמל התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות, "תוך הטלת קנסות גבוהים מאוד על מי שיצפצפו על ההוראות ויסכנו את בריאות אזרחי ישראל".

השר החדש הטיל את האחריות למצב בנתב"ג על קודמו בתפקיד: "התברר כי האיסור לטוס למדינות אלו, שנקבע בממשלה הקודמת, לא כלל מנגנוני אכיפה אפקטיביים". דבריו נאמרו לאחר שהבוקר נחשפו ב'ynet' ממדי הפרצה בנתב"ג: 4,874 בני אדם חזרו ממוסקבה בחודש האחרון, אף שרוסיה מוגדרת ב"רמת סיכון מרבית", 31 מהם התגלו כחולי קורונה. עוד כ-10,000 נחתו ממדינות עם "אזהרת מסע חמורה".

 

קורונה הודי זן חדש חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד