י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רוצה לממש את ההבטחה

הפלונטר שמסבך את בנט מול ממשל ביידן

לאחר שביידן הבטיח כי יפתח אותה מחדש למזרח ירושלים, היום דווח כי הקונסוליה האמריקנית שנסגרה לפני שנתיים ע"י טראמפ - עולה לדיון בין ממשל ביידן לבנט | האחרון אינו מעוניין שתיפתח מחדש, אך לא רוצה להביך את נשיא ארה"ב | כיצד ינהג?

הפלונטר שמסבך את בנט מול ממשל ביידן
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

ברקע המסר של ארצות הברית לישראל כי ממשלו של ביידן לא ילחץ בנושא הפלסטיני עד לאחר שיעבור תקציב המדינה בישראל, הערב (שני) שני הצדדים דנים סביב סוגית הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים.

על פי הדיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'חדשות 12', הקונסוליה שנסגרה בתקופתו של דונלד טראמפ, שתפקידה היה היה נציגות דיפלומטית של ממשל ארצות הברית כלפי הרשות הפלסטינית, עולה לשולחן הדיונים בין הצדדים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבטיח במערכת הבחירות לעשות זאת, וכעת הוא מעוניין לממש את הבטחתו, אך ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט אינו רוצה לפתוח מחדש את הקונסוליה, שכן הדבר עלול לעורר זעם בקרב הצד הימני שבמפה הפוליטית, ומנגד הוא לא רוצה להביך את הנשיא ביידן.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון דווח ב'חדשות 12' כי ממשל ביידן העביר מסרים לממשלת ישראל, לפיו הממשל לא יטריד אותם לעת עתה בסוגיה הפלסטינית.

הממשל העביר בימים האחרונים מסרים לישראל, כי לא ינסו לקדם את הנושא הפלסטיני, שנחשב לשנוי במחלוקת בקואליציה החדשה ועלול להיות מוקש רציני בה, עד שהממשלה תצליח להעביר תקציב.

משמעות המסר, שלפחות בארבעה החודשים הקרובים ממשלתו החדשה של בנט תהנה משקט בגזרת הנושא הפלסטיני מהממשל של ביידן, שנחשב כממשיכו של ממשל אובמה - שתמך וקידם שתי מדינות.

הסיבה העיקרית להודעה היא שהאמריקנים הבינו כי הנושא נחשב למוקש רציני בקואליציה החדשה, והם לא רוצים לגרום להתפרקותה מוקדם, לכן דחו את התעסקותם בנושא.

ג'ו ביידן נפתלי בנט קונסוליה אמריקנית קונסוליית ארהב בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד