י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הממשלה שותקת

ח"כי ש"ס גינו את שריפת השם: "זה בגללכם"

חברי הכנסת משה אבוטבול וינון אזולאי מש"ס מחו על חילול שמו של ה', אשר נשרף ע"י האומן גרגורי אבו במשכן לאומנויות, ופנו לחברי הממשלה החדשה | אזולאי: "אל תהיו חרדים, אל תהיו דתיים - תהיו יהודים" | אבוטבול: "דממת אלחוט, לא מגנים ולא מוחים"

ח"כי ש"ס גינו את שריפת השם: "זה בגללכם"
אבוטבול במליאת הכנסת צילום: בחדרי חרדים

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס מחה במליאת הכנסת על מיצג שריפת שם השם ע"י האומן גרגורי אבו במשכן לאומנויות, בפני ילדי גן דתי מהיישוב גדעונה.

אבוטבול אמר לנוכחים: "הייתי מאוד שמח אילו לא הייתה הידיעה הקשה, העצובה, המעציבה והמזעזעת שבמשכן האומנויות עין חרוד הביאו מיצג של שריפת השם המפורש בר מינן".

"כה מזעזע וכולם שותקים! בא נדמיין אם חלילה היה מאן דהוא מעז לשרוף את דגל המדינה, את ספר הקוראן או את הסידור של אחת מנשות הכותל הרפורמיות.. מיד הייתה קמה זעקה גדולה ומרה", הוסיף.

הוא המשיך וטען: "וכאן דממת אלחוט, לא מגנים ולא מוחים.. לפחות תעשו את עצמיכם מזועזעים!! שרת החינוך נראה לך שזהו החינוך שטיפחו ההורים היקרים שלנו? שר התרבות הזוהי התרבות הנאורה?".

"האם לנער הזה התפללתי? מצופה ממערכות החינוך והתרבות להתנער ומהר מהזוועה הזו", סיכם חבר הכנסת אבוטבול.

ח"כ ינון אזולאי מש"ס עלה גם הוא אל הדוכן במליאת הכנסת ומחה על חילול שמו של ה' אשר נשרף. הוא פנה לחברי הממשלה החדשה, וביקש: "אל תהיו חרדים, אל תהיו דתיים - תהיו יהודים".

ח"כ אזולאי זעק: "אני רוצה להצטרף למחאה על חילול שמו של ה' אשר נשרף ע"י האומן גרגורי אבו ב'משכן לאומנויות' בעין חרוד. כשאני מסתכל על זה אני אומר עד לאן אפשר להגיע. זה מכם! זה בגללכם! בגלל ההסתה שלכם! בגלל ההסכמים שלכם. כל דבר שבקדושה התנגדתם. לא דאגה לחלשים, למסכנים, לקשישים. רק איך לפגוע ביהדות".

יושבת פה השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג, מעירים לה על נושא השחייה בהפרדה והיא כאילו לא שומעת, אבל היא כן ידעה לקום ולומר לרב גפני כאן זה לא בית כנסת. תמר זנדברג אולי היית בבית כנסת רפורמי אולי זה המקסימום של הקודש שאת יכולה להגיע. היא לא יודעת משהו אחר. לזה היא חונכה אין לי הרבה ציפיות ממנה".

חבר הכנסת אמר: "אבל אני מצפה מכם חברי הכנסת שתדעו מה להראות לדור הבא. שתראו לילדים שלכם מה היא יהדות. שיהיו במדינה יהודית. אל תהיו חרדים, אל תהיו דתיים, תהיו יהודים! אל תזייפו את היהדות, יהדות יש רק אחת. זרמים יש בנהר, יהדות יש אחת".

אזולאי סיים: "אבותינו מסרו את נפשם לא בשביל אלה שבאים לבנות פה יהדות חדשה. יש יהדות אחת בשבילה נילחם ונחרף את נפשנו בכל מחיר", דברי אזולאי.

ינון אזולאי חילול השם משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד