כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אפקט הקורונה?

העובדים יחליטו מתי איפה ואיך, מהבית או מהמשרד

האם הקורונה גרמה לשינוי דרסטי בקרב חברות גדולות, משרד רואי חשבון מהגדולים בבריטניה, מאמץ עבודה גמישה במיוחד עם צוותי עבודה שיכולים לבחור אם הם בכלל נכנסים למשרד או עובדים מהבית כל יום ולא דורכים במשרד

העובדים יחליטו מתי איפה ואיך, מהבית או מהמשרד
אילוסטרציה צילום: pixabay

חברת 'דלויט' רואי חשבון מהגדולים בבריטניה תאפשר ל-20,000 עובדיה בבריטניה לבחור באיזו תדירות הם באים לעבוד מהמשרד, או אם בכלל לאחר המגיפה, מה שהופך אותה לחברה האחרונה מהגדולים בבריטניה שתאמץ גישת עבודה גמישה במיוחד.

אחרי הקורונה חברות רבות ראו כי עבודה מהבית לא פחות יעילה, ואולי גם חוסכת להם כסף, משרד רואי החשבון הודיע ​​כי יאפשר לצוותי עבודה להחליט "מתי, היכן וכיצד הם עובדים", כך דיווח ה'גארדיאן'.

בעקבות ההצלחה בעבודה מרחוק במהלך משבר הקורונה, למרות שהחברה נותנת גמישות לעובדיה מאז 2014, ההודעה האחרונה פירושה סגירת המשרד כמעט באופן מלא, לאחר שהשלב הסופי של מגבלות הקורונה יוסר בחודש הבא בבריטניה.

"נאפשר לאנשינו לבחור היכן שהם צריכים להיות כדי לעשות את העבודה הטובה ביותר שלהם, עם איזון, אחריות מקצועית ואישית שלהם", כך אמר מנכ"ל דלויט, ריצ'רד יוסטון.

"אני לא מתכוון להכריז על מספר מוגדר של ימים שאנשים יהיו במשרד או במיקומים ספציפיים, פירוש הדבר שאנשינו יכולים לבחור באיזו תדירות הם מגיעים למשרד, או אם הם בוחרים לעשות זאת בכלל, תוך התמקדות כיצד אנו יכולים לשרת את לקוחותינו בצורה הטובה ביותר".

עוד דווח, כי הממשלה צפויה לנקוט עמדה נייטרלית בנושא לאחר שיתר המגבלות יוסרו באנגליה ב-19 ביולי. מקורות בממשלה אמרו ל"גארדיאן" כי הממשלה לא תעודד את העובדים לחזור למשרדים וכי חברות יקבלו החלטות משלהן.

המהלך הנוכחי מסמן פניית פרסה מהקיץ שעבר, כאשר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הואשם בכך שמיהר להחזיר עובדים למרכזי ערים במטרה להחיות את הכלכלה, למרות הסיכונים המתמשכים, מהלך שהביא להדבקות נוספות.

אולם גישת הממשלה עלולה לגרום לבלבול אצל העובדים ולאפשר למעסיקים להכתיב תנאים שיפגעו בזכויות עובדים, ארגוני זכויות עובדים טענו כי חייבים לוודא שלא יופעל לחץ על עובדים או הם יועברו למקומות עבודה לא בטוחים או יהיה להם פגיעה בתנאי העבודה.

ההחלטה של ​​'דלויט' היא לגבי עבודה מהבית, אך פגישות עם לקוחות, עדיין ייעשו במשרד, והמקום יתאים את עצמו ללקוחות ולעובדים, כל אמרו בחברה.

מנגד הגישה של הבנקים הגדולים בארה"ב כמו גולדמן זאקס, ומורגן סטנלי, היא שונה, והם יחזירו את העובדים חזרה למשרד. מנכ״ל גולדמן זאקס, דייוויד סולומון, לא אהב את המהלך, וטען כי הוא מודאג כיצד להכשיר את הדור הבא של הבנקאים אם רוב הצוותים יפעלו מרחוק.

מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'יימס גורמן, אמר כי "עובדים לא יכולים לצפות לאותו שכר גבוה אם הם יימנעו מלהגיע למרכזי הערים, אם אתם רוצים לקבל תעריפים של ניו יורק, אתם חייבים לעבוד בניו יורק, אין כזה דבר לעבוד בקולורדו ולקבל כסף כאילו אתם יושבים בעיר ניו יורק, מצטער זה לא עובד ככה".

קורונה רואי חשבון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד