י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לא רוצים להשתדרג!

הנתונים שמדהימים את מיקרוסופט: שנה אחרי השקת חלונות 7 ועדיין מערכת ההפעלה הוותיקה XP, שולטת ללא עוררין • הסיבה: המשתמשים אינם ממהרים להשתדרג • למרות זאת, מומחה המחשבים של 'בחדרי חרדים' קובע: עתידה של חלונות 7 מובטח

לא רוצים להשתדרג!

זה היה עד היום הסוד הגלוי של עולם המחשבים, עכשיו הפכה השמועה לנתון בדוק: על אחוז גבוה של מחשבי ישראל מותקנת עדיין מערכת ההפעלה הותיקה חלונות XP. ולתדהמתה של חברת 'מיקרוסופט' כי מדובר בעצם ברוב משתמשי המחשב בישראל.

על פי נתוני חברת המחקר Net Applications, גם היום, שנה אחרי שהושקה גרסת החלונות החדשה 7, רק עשרים אחוז ממשתמשי חלונות בחרו בה.

בקרב משתמשי חלונות בלבד, רק אחד מתוך חמישה מפעיל את חלונות 7 וכשני שלישים מהם ממשיכים להשתמש ב-XP. כך גם בקרב כלל משתמשי המחשבים, שיעור משתמשי חלונות 7 עמד בחודש ספטמבר 2010 על 17.1% בלבד.

אמנם, ישנה עלייה איטית בשימוש בתוכנה בעיקר על חשבון משתמשי גרסת חלונות ויסטה שכיום זוכה לנתח שוק של 13.35%. אך עדיין שיעור המשתמשים בחלונות XP ירד ב-0.86% בלבד, וכעת הוא עומד על 60.03%.

סך כל נתח השוק של חלונות בקרב מערכות ההפעלה עומד על 91.08%. בקרב המתחרות, זוכה מערכת ההפעלה של אפל, Mac OS, לנתח שוק של 5.03%, ומערכות לינוקס ל-0.85%.

יצויין שבחברת המחקר StatCounter מציגים נתונים שונים במקצת: לפי הערכת נתח השוק של XP עומד 'רק' על 53.99%, וחלונות 7 עומד על 22.4% וויסטה בכ-18%.

לנתונים המצביעים על שליטת חלונות XP בשוק יש סיבה: לאחר כשלון מערכת ההפעלה חלונות ME התגייסה מיקרוסופט וייצרה מערכת הפעלה נוחה, יעילה ונטולת באגים: גרסת XP. אך מערכת ההפעלה שלאחריה, 'וויסטה' הייתה שוב כושלת. כך שבעוד ומשתמשי גרסאות ווינדוס המוקדמות מיהרו להשתדרג לXP, למשתמשי XP אין סיבה למהר לשום מקום.

עם זאת, אין ספק שמרבית המחשבים החדשים נמכרים עם חלונות 7 המותאמת (בניגוד לXP) לדור המעבדים החדשים מרובי הליבה. מחקר שיתמקד במחשבים החדשים בלבד יגלה רוב מכריע לחלונות 7, כך שאחרי הכל עתידה של המערכת מובטח. מיקרוספט לא צפויה לפשוט רגל בעתיד הקרוב, למגינת ליבם של אוהדי אפל ושאר שונאי ביל גייטס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד