ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זירה מורכבת

הסוכן המשטרתי הפליל עשרות סוחרי נשק בשטחים • תיעוד

הותר לפרסום כי במהלך החודשים האחרונים יחידת להב 433 של משטרת ישראל, הפעילה סוכן סמוי שהביא למעצרם של עשרות חשודים בגין ייצור, אחזקה, הברחה וסחר באמצעי לחימה

הסוכן המשטרתי הפליל עשרות סוחרי נשק בשטחים • תיעוד
חלק מהנשק שנתפס צילום: מתוך הסרטון

הבוקר פשטו לוחמי יחידת אתג"ר, היחידה המיוחדת הגדעונים (יח' 33) בלהב 433, והימ"מ של מג"ב, ביחד עם יחידות מיוחדות מצה"ל, על בתיהם של עשרות חשודים פלסטינים שעסקו בסחר, הברחה והפצה של אמל"ח, שחלקו בייצור מקומי, מיהודה והשומרון לישראל.

במהלך החקירה שהובילה למעצרים האמורים, הופעל במשך חודשים סוכן משטרתי סמוי ע"י מחלק הסוכנים בלהב 433. סוכן זה חשף חוליות מרכזיות בשרשרת ביצוע עבירות, שכללו בלדרים שהבריחו לארץ כלי נשק, שחלקם עברו תהליך הסבה מאיירסופט לכלי נשק "חיים" שיועדו לפעילות פשיעה וירי בתחומי הארץ.

הסוכן, שפעל בזירה מורכבת, רכש את אמונם של החשודים וקנה בעסקאות אמל"ח עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, M-16, תת מקלע מסוג קרלו ואקדחים מסוגים שונים. מדובר בעבירות חשיפה שרובן תולדה של מודיעין משטרתי ופעילות משמעותית ברובד הסמוי, במאבק המתמשך בעבירות אמל"ח וירי ברחבי הארץ.

החשודים שנעצרו הבוקר הובאו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח - כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים בפני בית משפט צבאי לשם דיון בבקשה להארכת מעצרם.

"נמשיך לפעול במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד עבירות הנשק, הכול במטרה למנוע פשיעה וטרור, להגביר את תחושת הביטחון ולשמור על שלומו של הציבור", נמסר מהמשטרה.

משטרת ישראל סוכן סמוי סוחרי נשק פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד