י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההפקרות בנתב"ג נמשכת

בכיר במשרד הבריאות: "הופעלו לחצים גדולים לאשר את רוסיה"

אמש נחשפו ממדי ההפקרות החוגגת בנתב"ג כאשר מאות חיוביים לנגיף נכנסים באין מפריע לישראל, הבוקר מתפרסם כי בכיר במשרד הבריאות טוען כי "הופעלו לחצים להוציא את רוסיה מהמדינות האסורות" זאת למרות ששיעור החיוביים שהגיעו ממוסקבה לישראל כבר חצה את ה-30

בכיר במשרד הבריאות: "הופעלו לחצים גדולים לאשר את רוסיה"
שדה התעופה נתב"ג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הלחצים הצליחו, רוסיה כרגע היא היחידה מרשימת המדינות האסורות, שהטיסות אליה נמשכות בתדירות גבוהה. בנתב״ג איש לא בודק אם לנוסעים לרוסיה יש בכלל אישור מהוועדה. כך אומר גורם במשרד הבריאות וחושף את ההפקרות של הממשלה.

אתמול דווח ב"ידיעות אחרונות" על אלפי נוסעים שחזרו החודש מרוסיה - שהטיסה אליה מותנית באישור ועדת חריגים, היום חושף בכיר במשרד הבריאות כי ”הופעלו עלינו לחצים להוציא אותה מרשימת המדינות האסורות“ אך בפועל, ייתכן שהלחצים הללו הצליחו: רוסיה היא היחידה מרשימת המדינות האסורות שהטיסות אליה נמשכות כסדרן בתדירות גבוהה, ובנתב“ג איש אינו בודק אם לנוסעים בכלל יש אישור מהוועדה, כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר כתב הבוקר כי "ההתפרצויות בימים האחרונים מדאיגות ומדליקות נורות אזהרה. ראשית, הן מזכירות לנו, שוב, עד כמה אנחנו צריכים להיות ענווים בנוגע לווירוס הקורונה, וכמה דברים שאמרנו אתמול בביטחון, עלולים להתברר מחר כשגויים". עוד כתב "יש להסביר לציבור שטיסה לחו"ל של ילדים ואוכלוסיות אחרות שאינן מחוסנות אינו מומלץ בכלל, לא רק בשל חובת הבידוד עם החזרה - אלא גם בשל הסיכון האישי לתחלואה והדבקה בעת החזרה לארץ".

אתמול דיווחנו כאן ב"בחדרי חרדים" על ממדי הפרצה בנתב"ג שחשפו: כך, למרות האיסורים ולמרות האזהרות, נכנסים לישראל כמויות עצומות של נוסעים ממדינות שבהן משתוללת הקורונה - ומסכנים את כולנו.

על המדינות שהוגדרו כ"יעד ברמת סיכון מרבית" נמנית גם רוסיה. אלא שאמש, מנתונים שפורסמו ב"ידיעות אחרונות", עולה שלא פחות מ-4,487 בני אדם נחתו בישראל מרוסיה בחודש האחרון בלבד, ו-31 מהם גם נמצאו חיוביים לקורונה. מדובר על שיעור מאומתים של 64.0 אחוז, הגבוה ביותר שנמדד עבור מדינה אחת בפרק זמן זה. ואם זה לא מספיק, אז על פי לוח הטיסות של נתב"ג, בשבוע הקרוב צפויות לנחות בישראל לא פחות מ-16 טיסות ממוסקבה. במשרד הבריאות בחרו שלא להעביר את מספר הנוסעים שקיבלו אישור לנסוע למדינות ברמת סיכון מרבית, אבל ברור לחלוטין שאין כל הצדקה לתת אישור - אם בכלל ניתן - לקרוב ל-5000 איש לנסוע ולחזור ממדינה שהסכנה להדבקה בה גבוהה כל כך.

כמו כן לא השיבו במשרד הבריאות על השאלה באשר לכמות הנוסעים שנחתה בחודש האחרון מהמדינה האסורה. מדינות נוספות שמשרד הבריאות אוסר על הנסיעה אליהן, ללא אישור, הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו והודו - המדינה היחידה הנוספת פרט לרוסיה שעמה יש לישראל קו תעופה ישיר, ולפי לוח הטיסות של נתב"ג הקו לדלהי עדיין פעיל.

רוסיה קורונה נתב"ג משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד